Jeg har ikke helt vist hva jeg skal skrive her om dagen. Jeg vil dele, men er livredd for å få noen til å føle seg dårlig. Sommeren er fin, men ikke for alle. Jeg synes det har vært skikkelig fint å lese bloggen til Sophie Elise i sommer. En liten påminnelse om at sommeren ikke er som på Instagram. Man får det ikke automatisk fint bare fordi sola skinner og det er varmt ute. Akkurat som at man ikke automatisk blir glad i seg selv av å være tynn. Eller at man lever “drømmelivet” bare fordi man velger å publisere et par highligts på instagram. Rar sammenligning? Kanskje. Jeg bare glemmer det litt i blant.

Jeg er livredd for å bidra til dårlige følelser. Faktisk, er det mitt værste mareritt. Kanskje fordi jeg kjenner så sterkt på det selv, hvor påvirket jeg blir av alt andre får til som jeg ikke får til. Hvor glade alle er, hvor pent de smiler inn i kameraet, så genuint og ekte, med solbrun hud, selvsikre som søren, mens de ler og tar en sip av ølen uten å en gang tenke igjennom det. I wish.

Samtidig er jeg såpass selvsentrert og egoistisk at jeg kjenner på et behov for å dele, skrive og formidle. Kall det gjerne eksponeringsbehov, et ønske om å bli sett, hørt, eller bare forstått. Med trykk på sistnevnte. Jeg vil dele fine bilder, gode følelser og inspirerende ord, som får dere til å klikke dere ut av bloggen med en god følelse i magen. Eller i hvert fall ikke en dårlig en. Det er målet, innafor?

Dagene flyr her nede på Sørlandet. Jeg nyter og koser meg så mye jeg kan. Noen dager klarer jeg det, andre dager ikke. Men det er vell ganske innafor og helt normalt. Jeg bruker tiden sammen med venner og familie, soler meg, leser litt, spiser is og vannmelon, kjører båt, bader, går turer, hører podcasts. Pia og Psyken har blitt en ny favoritt i sommer. En haug av episoder å høre igjennom + ny lærdom og kule gjester = bra kombo.

For et par dager siden var jeg på premieren av Løvenes Konge. Gud for en fin, feelgood, søt film. Anbefales!

Ellers da?
Ellers har jeg sett en og en halv sesong med Ex On The Beach Sverige (som for øvrig er mer hjernedød underholdning enn forventet), drukket over gjennomsnittet mye rød solo super, trukket ned gardinene før det har vært innafor, blitt solbrent på nesa og halsen, ikke vært på en eneste sommerfest eller festival, lagt meg før sola har gått ned, vært lei meg, scrollet på instagram, misunnet og sammenlignet, og rett og slett vært et normalt menneske. Men akkurat de dagene passet ikke helt inn på instagram, så de har jeg valgt å holde for meg selv (til nå).

Så, over til en liten selvfølgelig reminder helt på tampen her:

ikke la denne sommeren preges av alt du “burde gjort”. Gi deg selv rom for å slappe av, logge ut og ikke se på hva alle andre bruker feriedagene sine på. La deg selv ha det fint! Jeg vet det er vanskelig, men jeg vet også at du kan hvis du prøver. Kjenn etter, hva trenger du for å gjøre dette til en fin lørdag? Om det er å ligge i parken og høre på podcast, lese en bok, spise is i sola, gå tur med ei venninne, dra ut i båten med familien, invitere et par venninner på middag, bade, dra på trening, løpe en tur, grille, nyte en god kopp kaffe på en hyggelig kafè, være utenfor husets fire vegger, eller se alle sesongene av Ex On The Beach (jeg er på goood vei heheh). Du kjenner deg selv best og vet hvordan du slapper av, roer ned og har det fint.

Det er tross alt derfor du har sommerferie, eller hva…?


#nouwoutfit

2 kommentarer

2 thoughts on “Sommerferie eller ei..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.