God morgen mine venner!
Shit så varmt det er i Oslo, typ sydenluft, helt sjukt. I natt sovnet jeg med kald luft i ansiktet fra viften ved sengen, og våknet i ganske god temp! Smart tip: vifteovn fra Clas Ohlson, tidenes beste studentkjøp.

Dagene i Oslo er fine, jeg har fokus på ting som får meg til å føle meg bra og glad, og kun det. I vanskelige perioder og på dager som føles litt ekstra dritt, har jeg en slags “oppskrift” med små ting jeg kan gjøre som alltid gir meg gode følelser. Har dere en sånn liste? Lag en! Og lag den gjerne på en bra dag. Spør deg selv og skriv ned på telefonen:

1. Hva får meg til å føle på mestring?
2. Hvem får meg til å smile, le og flytte fokus fra tankene i hodet og ut i det virkelig liv?
3. Når er jeg den beste utgaven av meg selv?
4. Hva hadde jeg gjort for min beste venn i dag, hvis hun følte det samme som meg?
5. Hvor sitter den vonde følelsen? Prøv å lete etter den, kjenn på den, føl på den, er den realistisk? Kommer den fra en person? Kan du kutte ut denne personen som får deg til å føle deg så dårlig? Kommer den fra en hendelse? Kan du spørre noen om råd og hjelp til å løse denne hendelsen? Er det verdt det å bruke hele denne fine, unike dagen på å tenke på dette?
6. … også starter du på topp igjen. Gå igjennom hele listen, så mange ganger du bare orker, helt til du har svarene foran deg. Skriv ned en enkel, feelgood plan for dagen, og sett i gang.

Husk: Det er aldri for sent å endre en dårlig dag til en bra dag. Men! Du kan heller aldri gjøre det raskt nok.


Q: Når har du det aller aller best?

2 kommentarer

2 thoughts on “Oppskriften på en bra dag

  1. Så fint innlegg! Man kommer langt med refleksjon, og det å sette pris på små ting i hverdagen. Jeg merker at jeg har det aller best når jeg klarer å roe ned, og bare være tilstedet. God sommer!

  2. Så fint innlegg! Man kommer langt med refleksjon, og det å sette pris på små ting i hverdagen. Jeg merker at jeg har det aller best når jeg klarer å roe ned, og bare være tilstedet. God sommer!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.