Det er fredag, klokken er 07:15. Kaffekoppen er halvfull og jeg skal straks gjøre meg klar til skolen. En oppdatering på eksamen? Selvfølgelig. hehe. Jeg har to eksamener igjen. Språk + Det Globaliserte Norge. Sistnevnte ser foreløpig relativt mørk ut for de som lurte på det.. I dag har vi dog siste forelesning før jul (hvor i all verden dette halvåret tok veien må du ikke spørre meg om), noe som betyr at tiden fremover- kort oppsummert- kommer til å bestå av kaffe, notatbøker, mandariner, hoodie, julebrus og lange dager på biblioteket. En romantisering av eksamensperioden 2019 hver så god, takk for meg.

Ellers skjer det ekstremt lite spennende. Livet surrer og går, mørketiden dreper livsgnisten og jeg prøver å dempe vinterdepresjonen med D-vitamintilskudd og tanken på juleferie. Nei, motivasjonen for den siste eksamen er ikke akkurat på topp dessverre. Stopp, sa det. Er ikke det typisk? Rett før siste innspurt. Men! Ingenting annet å gjøre med det enn å senke kravene en har til seg selv litt, brette opp ermene og prøve å få et overblikk. Målet er å fullføre, ikke å få en A. Og det skal jeg klare! Jeg har ikke jobbet meg hit for å stoppe ved målstreken. Så absolutt ikke. Og når livet skjer (som aldri før) på privaten, må man rett og slett tilpasse mål og forventninger deretter og gjøre så godt man kan. Mer enn det er hverken mulig, nødvendig eller bra for deg. You go Mary- dette nailer du.

Og til alle studenter og eksamensvenner der ute: lykke lykke lykke til. Ikke press dere over grensen, gjør så godt dere kan, ta pauser, spis nok bra mat til at hjernen får gjort jobben sin, og ikke glem å puste. Pust inn, pust ut. Snart juleferie.

Jeg heier på deg <3

 

2 kommentarer

2 thoughts on “UPDATE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.