Hei til dere som leser 🌿 Da var jeg tilbake i Oslo igjen. Det har vært en rolig, avslappende helg hjemme, kun med nærmeste familie. 17.mai listet seg stille forbi, akkurat slik jeg håpet den skulle.

Jeg er ikke spesielt fan av 17.mai. Faktisk gruer jeg meg alltid litt til den dagen. Ikke rart eller unormalt, jeg vet. Vi er mange om den tanken. Jeg føler meg ikke alene eller ensom. Jeg sammenligner meg ikke med andre. Tror jeg. Ikke dem som er våkne før klokken slår 08 for å skåle med champagne i hvert fall! Sannsynligvis fordi det over hodet ikke frister. Ikke helt min greie bare. Men jeg mine grunner. Og du har dine. Vi har alle noe. Selv dem som tilsynelatende lever på en rosa sky, har ting i livet som ikke blomstrer. Vi er komplekse vet dere. Kanskje noe av det jeg liker best ved å være menneske, hvor sammensatte vi er. Du er alltid mer enn din svakeste side, husk det.

Jeg hadde en fin dag altså, missforstå meg rett. Kanskje ikke en typisk norsk 17.mai, men fortsatt fin. Poenget er;

Du må ikke skåle med champagne på instastory for å ha en fin 17.mai. Faktisk må du ikke ha en 17.mai i hele tatt! Du kan feire fredag, helg, vår, deg selv. Det er mange ting å feire! Med eller uten champagne. Du velger din dag. Jeg velger min. Både 17.mai og hvilken som helst annen dag. Ikke ha dårlig samvittighet for valgene du tar for deg selv okei? Det er ofte en kompleks grunn til hvorfor folk velger som de gjør. Lytte, akseptere, støtte, la gå.

I år valgte jeg å gjøre ingenting, så jeg en dag kan gjøre alt.

Jeg håper alle hadde en fin feiring, uansett utfall og utgangspunkt. Og til neste gang; det finnes alltid en ny mulighet for bedre valg neste år. Eller idag. Idag er det mandag. Mandag er en fin ny start. Vi går for den, skal vi? ❤️

Hadde du en fin fredag? <3

4 kommentarer

4 thoughts on “Tilbake

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.