🌸 Jeg setter alltid vekkerklokken på litt ekstra tid for å kunne se frokost-tv, oppdatere meg på verden, drikke kaffe i sengen, lese blogg, sjekke Pinterest, finne motivasjon for dagen, forberede meg på dagens inntrykk og situasjoner, planlegge og skrive selv. Terapitimer kaller jeg det. Veldig veldig viktig.


🌸 Se så fine, sommerlige og drømmende bilder. Hjemme på vakre Vigebo, verdens vakreste perle og livets barndomshjem. Lillesøster hjalp meg med bilder til et par samarbeid i helga, og da vi så epletreet i hagen stå i full blomst, endte vi opp med et par (hundre) ekstra bilder. Sommer på sørlandet, sjø, hage, frisk luft, varme, barbeint, pysjbukse, fuglekvitter, farger, grønt gress. Så mye vakkert, jeg smiler.



🌸 Jeg fant denne toppen i skapet hjemme og syntes den var SÅ søt. Tror jeg må låne den i sommer. Håper sommeren i år blir litt som i fjor. Sommeren i fjor var perfekt. Den trenger ikke vare like lenge, bare ei uke eller to. Jeg skal på holmetur med båten, dere vet, i shorts og bikini, med saltvannshår, solbriller og uten sko. Ut på sjøen, finne et svaberg, legge meg der, bli liggende. Hele dagen. Med hav på alle kanter, solfaktor på kroppen og lyden av hav mot stein. Ei uke med fint vær holder nok. Så lenge jeg får den dagen. Som i fjor.



🌸 I dag skal vi levere årets nest siste eksamen. Det er sjukt å si. Selv om siste eksamen ligger å venter på å bli åpnet, blir det deilig å få alt dette ut av verden. I går satt vi på skolen i 9 timer og i dag blir vell like dan, om ikke lengre. I dag kan vi ikke dra før vi har levert. Eksamensperiode er heavy greier.. Det beste med det, er likevel å kunne ta sommerferie med verdens beste samvittighet. Så fortjent liksom. Jeg maser mye om eksamen for tiden, jeg vet. Beklager, men det er liksom det livet mitt har gått ut på dette halvåret. Hvis dere har spørsmål angående studier, studentlivet eller journalistikk, spør gjerne!


🌸 Det ser ut som jeg har sinnsykt langt hår på disse bildene. Så langt hår har jeg dessverre faktisk ikke, men alt er likevel ekte! Extentionsene er ute av hodet mitt, og har ikke blitt brukt på ett par måneder. Egentlig ganske deilig. Selv hvor fort den tankegangen kan snu, har jeg en følelse av å trives bedre med eget hår nå enn før. Kanskje det forblir sånn denne gangen? Hvem vet. Sikkert uinteressant for dere. Men jeg lover likevel å holde dere oppdatert. Hehe..


🌸 Planer for de neste dagene:
Onsdag: eksamensinnlevering.
Torsdag: liten pause fra skole, møte to venninner, bevegelse.
Fredag: ny eksamen, vaske og rydde leiligheten, tacokveld.
Lørdag: tur til Sognsvann, jobbe med eksamen, innflytningsfest.
Søndag: eksamen, ro, alenetid & planlegging av ny uke.

🌸 Okei, så, dette har jeg tenkt mye på i det siste: hvordan vi snakker om oss selv rundt andre. Noen mennesker snakker seg selv opp, mens andre har alltid noe å klage på, poengtere eller søke bekreftelse for å slå seg til ro med. Jeg prøver å tenke over dette selv, men tar meg selv i å synes det er vanskelig. Måten vi snakker om oss selv på, påvirker de rundt oss. Og det tror jeg veldig mange glemmer. Dette kan være alt fra tanker om egen kropp, vekt, trening, kosthold, gjøremål, jobb, stress.. De tingene man vanligvis “slenger ut” uten å tenke seg om. Å henge med mennesker som konstant skal snakke om hva de har spist, skal spise, ikke har spist, trent, ikke har trent, burde trent, jobbet for mye, jobbet seg sliten, vil sove, trenger å hvile, aldri er fornøyd, har for lite tid, altfor mye å gjøre- er egentlig ganske energikrevende for alle rundt. Og helt fullstendig urelevant. Satt på spissen, men dere skjønner poenget. Selvfølgelig skal man kunne dele egne tanker og følelser med menneskene man omgåes! That`s what friends are for. Men hvordan du velger å vinkle det, bør likevel være et bevisst valg. Du vet ikke hvem som sitter rundt deg, lytter og sammenligner seg. Og til deg som gjør det; si ifra. For ditt eget beste.



🌸 Hverdagslykke er: en stor kopp varm kaffe med YT proteinshake, sjokoladesmak i.


Ha en fin onsdag, engler <3

2 kommentarer

2 thoughts on “8 små onsdagstanker.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.