Sminker du deg hver dag?
Nei det gjør jeg ikke. Jeg sminker meg veldig i perioder. I noen perioder bruker jeg sminke hver dag, mens andre bruker jeg kanskje bare en cc-cream, selvbruning eller ingen verdens ting. Jeg elsker å gå uten sminke.

Hvor ser du deg selv om 10 år?
Om 10 år har jeg en utdannelse som har gitt meg den arbeidshverdagen jeg ønsker meg. Om 10 år, elsker jeg jobben min, har kjøpt en leilighet et sted, bruker mye tid med de nærmeste og reiser en del. Om 10 år kjenner jeg på ro og stabilitet, trives bedre med meg selv og har funnet ut at livet egentlig ikke er så farlig.

Hva er dine planer i 2019?
Mine planer for 2019 er å ha skole og meg selv som førsteprioritet.

Hva bruker du mest penger på?
Mat og drikke, definitivt. Men for min del går det veldig verdt det. Jeg bruker ikke så mye penger på å dra ut på byen for eksempel, så det blir på en måte min type prioritering.

Hvor er du nå og hva skal du gjøre i påsken?
Nå er jeg hjemme i hybelen min i Oslo. I påskeferien skal jeg jobbe med eksamen, hjem til sørlandet og på hyttetur med familien min.

Favoritt mat?
Klarer ikke velge èn, må si flere. Meksikansk, sushi, alt av salater og wraps, indisk.

Favoritt film?
The fault in our stars. Verdens fineste film på alle mulige måter, har elsket den fra første gang jeg så den.

Drømmedestinasjon akkurat nå?
Tulum i Mexico. Altså wow, for et sted! Definitivt et sted på min bucket list.


Samler du på noe?
Gode følelser. Jeg er på konstant jakt etter gode følelser, hver eneste dag leter jeg etter ting som gjør meg glad og gir meg små sommerfugler i magen. Denne samlingen bruker jeg på mindre gode dager, dager hvor gode følelser føles veldig fjernt.

Hvem var den siste personen du snakket med?
Det må være lillesøster i telefonen.

Hva ville du bli da du var liten?
Da jeg var veldig liten ville jeg bli frisør eller dyrlege. Etter hvert som jeg vokste opp, begynte å skrive små bøker og lage aviser, endret den tanken seg til journalist. Ganske morsomt egentlig, at jeg faktisk endte opp som journaliststudent til slutt.

Hva får deg til å gråte?
Serier som “Jeg mot meg“, “Helene sjekker inn” og “Det jeg ikke fikk sagt” får meg til å gråte. Det er noe fint, sårbart og rått med mennesker som åpner seg opp, snakker om vanskelige temaer og deler av seg selv, for å hjelpe andre. Det gjør meg så så rørt.

Sko fra Missguided, Jeans fra Dr.Denim, Genser fra Gina Tricot, Bikerjakke fra Mango, Bag fra DAY, Sunnies fra H&M


Hva er det rareste du har spist?
Åj hmm. Jeg tror det må være blekksprut eller kuring (sånn snegle i skjell som lever i halvet, vet dere). Blekksprut spiste jeg på Lanzarote for mange år siden, og det smakte seriøst viskelær.

Er du skoleflink?
Hmm nei, det vil jeg ikke si. Jeg har kommet meg igjennom det meste, scorer alltid best i kreative fag, er ikke spesielt flink teoretisk og sliter en del med tall. For min del handler det ikke om å få toppkarakter, men å komme meg igjennom og gjøre så godt jeg kan. Jeg tror erfaring og engasjement er viktigere i en fremtidig jobb (i hvert fall den retningen jeg ønsker å gå) enn toppkarakterer.

Hva irriterer deg?
Mennesker som ikke tenker over hva de legger ut i sosiale medier, spesielt rettet mot trening og mat. Et eksempel på dette kan være de typiske “what I eat in a day” innleggene. ANER DERE hvor mange som bli syke av slike type innlegg? Aner dere hvor mange som vurderer den maten i sitt eget hodet, sitter sulten på kvelden, og ødelegger sin egen kropp fordi de ønsker å se ut som deg? Mat og trening ment for deg og din kropp, er helt urelevant for alle andre enn deg selv!!! Det samme gjelder dem som legger ut hvor mange kalorier de spiser, hvor mange kalorier de forbrenner på trening, hvor mange skritt de har gått til en hver tid, hvor langt de har løpt.. lista er lang!! Og ja, selvfølgelig skal man være stolt av seg selv for den innsatsen man legger ned i treningen. Men! Kan man ikke vise det på andre måter enn ved spesifikke tall? Jeg mener man må bli flinkere på å vurdere hva man velger å publisere, og på hvilken måte man velger å fremstå. Trening og mat er et vanskelig tema for veldig mange. Det trigger. DU TRIGGER! Trening og mat er noe unge kan velge å bruke for å regulere vanskelige følelser og tanker, helt uten penger eller hjelp fra andre. Inne på rommet, på doen på skolen, på treningssenteret. Det gjør mennesker syke, veldig syke. Og derfor MÅ MAN etter min mening, være bevisst. Kan man ikke heller fokusere på glede, endorfiner og mestringsfølelse? Ingen menneske har noensinne følt seg bedre etter å ha sett hva du spiser i løpet av en dag, hvor mange kalorier du spiser eller akkurat hvor mange kalorier du forbrant på tredemøllen. INGEN. Det eneste du inspirere til da, er dårlige samvittighet. Så da er vell spørsmålet; er det selvskryt eller inspirasjon du driver med?

Rant ferdig.

#nouwoutfit

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.