Last Updated:

Hvordan føle seg bedre på en dårlig dag

Categories Blogg, Hverdagen, Mote, Tanker og meninger, Trening/helse


💗
G O D  M O R G E N 💗

For en liten stund siden, la jeg ut en story på instagram hvor jeg spurte dere om å dele deres beste “hvordan føle seg bedre på en dårlig dag” tips. Svarene jeg fikk inn, tenkte jeg å dele med dere nå. Det var overraskende mye likt, og jeg ser allerede at trening er noe som går igjen hos mange- noe som gjør meg veldig glad. Det beviser bare hvor stor påvirkning trening har på hjernen vår. Tenk at man kan snu om på sitt eget humør, kun ved hjelp av fysisk aktivitet? Det er så kult!

Poenget med denne ideen var å lage en slags “oppskrift” til dere (og til meg selv) som man kan klikke seg inn på når man føler seg skikkelig dritt. Alle har dårlige dager, i større og mindre grad. Av egen erfaring, tror jeg faktisk det kan det være nødvendig med litt motgang for å oppleve mestring igjen. Mestringsfølelsen er aldri så sterk som rett etter en skikkelig dump, right? Jeg håper uansett dette er ei liste dere klikker dere inn på å bruker de dagene dere trenger å føle dere litt ekstra bra. Det skal i hvert fall jeg. 

…Okei kjør:

💗 Bruk tid med de vennene somfår deg til å le og gi litt faen!

 

💗 Rydd hjemme og få orden på tingene dine.

 

💗 Ta en dusj, do your selfcare routine og gå en tur.

 


💗 Ta en liten powernap, sett på vekkerklokka så du ikke sover bort hele dagen, stå opp og gå en tur. En fin måte å “starte på nytt” på.

 

💗 Lytt til kroppen din. Ofte hjelper bare en lang, varm dusj!

 

💗 Fresh deg litt opp, sett på en podcast du liker og lag deg litt god mat. Hva er det værste som kan skje..?

 


💗 Dra på treningssenteret kun for å kjøre favorittøvelsene dine. Ei skikkelig kose-økt slår aldri feil!

 

💗 Sett på litt rolig musikk, finn frem en notatbok og vær kreativ. Det og tegne å male er faktisk forsket på og bevist beroligende for kropp og sjel. Kanskje du kan lage deg en Bullet Journal?

 

💗 Ring en god venn, venninne, familiemedlem eller kjæreste. God`følelsen er ofte bare en telefonsamtale unna!

 


💗 Koseteppe, ansiksmaske og Disney film. I morgen er en ny dag!


💗 Kok deg en stor kopp te og les en bok.

 

💗 Unn deg favorittmiddagen, alene eller i hyggelig selskap. Finn små lyspunkt i dagen og bruk dem for alt de er verdt.

 

 

 


 

 

Q: Hva gjør du for å føle deg bedre på en dårlig dag?

1 kommentar

1 thought on “Hvordan føle seg bedre på en dårlig dag

  1. så fine tips 😀 om jeg har en dårlig dag gjør jeg mye av det som står her, går meg en tur, tar en dusj, drar på trening eller hører på musikk 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.