Last Updated:

Asiatisk vegetar bowl

Categories Mat, Trening/helse


  HANDLELISTE :
Ris

 Thaiwok grønnsaks mix
Hvite bønner
Mais
Hvit løk

Avokado
Kesam
Salt og pepper
Sitron/lime

Korriander
Soyasaus


SLIK GJØR DU :  Start med å sette risen på kok.I mens risen koker, steker du grønnsaker, hvite bønner, mais og hvitløk i panna på svak varme. Tilsett litt salt, pepper og en dash soyasaus. Et lite tips er å kjøpe den med grønn topp (tilsatt mindre salt). Finn frem en dyp skål og legg lag for lag til skålen er full. Avslutt med oppskåret avokado, kesam/rømme/dressing, litt ekstra pepper, en dash sitronsaft og korriander. Og vips! Så har du en deilig lunsj/middag som gjør deg mett og god, og som fyller kroppen din med god næring.  


Dette er min absolutt favoritt om dagen. Det er så digg! Jeg lager den i alle mulige varianter, og bruker som regel det jeg har tilgjengelig. Jeg har foreksempel laget den med kikerter og/eller andre belgefrukter, og med tunfisk eller laks. Her kan rett og slett bruke fantasien, og det liker jeg ????

Nå skal jeg jobbe videre med eksamen. Under to dager til levering nå, wish me luck! Ønsker dere en nydelig lillelørdag :*

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.