Last Updated:

Julefølelsen, bloggtull & eksamensbobble

Categories Hverdagen

God morgen 7. desember ❄️ Desember går alltid like fort. Det er faktisk helt sjukt. Plutselig er det Januar og et helt år til neste gang. Vi må huske å sette pris på hver eneste dag nå dere. Jeg vil gjøre hver dag i desember litt spesiell. Gjøre noe som gir meg litt julestemning hver dag. Sånn at det kiler i magen. Som når jeg var liten og nesten ikke klarte å sove natt til julaften! Husker dere den følelsen? Prøvd å kjenn litt på den. Den følelsen forsvinner litt når man blir eldre. Med mindre man klarer og dra den frem å føle på den. Nei, det blir feil å si den forsvinner. Den bare kommer ikke like ofte, og i en litt annen form. Som å reise hjem til jul å møte familie og venner igjen. Lys, lukt, stemning og atmosfære. Den kommer av tradisjoner. Av å kjenne på varme, godhet, smil og omsorg.

Vi mennesker blir generelt litt snillere i desember. Smiler, klemmer, gir og deler mer med hverandre og andre. Jeg tror det er følelsen det gir oss. Samme følelsen som når jeg var liten og nesten ikke klarte å sove natt til julaften. Desember får det til å kile i magen. Ta deg tid til å kjenne litt ordentlig på den følelsen! Desember måned vil jeg sette litt ekstra pris på. Fordi jeg har mulighet til å kjenne på kiling i magen og gode følelser. Er det en ting jeg har lært, er det å aldri ta gode følelser forgitt. Aldri. 



Jeg beklager dårlig oppdatering fra meg de siste dagene. Som dere sikkert har sett over alt er Blogg.no i endring, og alle er flyttet over til WordPress. Dette betyr nytt system behind the scenes og en del nytt å sette seg inn i for oss som skriver. Utad er det ikke så mye forskjell, men om dere opplever noe som ikke fungerer som det skal, let me know. Personlig synes jeg teksten er veldig rotete. Jeg trenger mer luft! Skjønner dere hva jeg mener? Men ting er fortsatt i endring og forhåpentligvis blir det bra til slutt. Vi får bare vente i tålmodighet.

Ellers skjer det veldig lite spennende om dagen. Man kan vell si jeg har gått inn i den såkalte “eksamensbobla”. I går leverte jeg eksamen 2 av 3. Sjukt. En igjen nå, før jeg tar juleferie med GOD samvittighet. Lite føles bedre enn å sette seg på bussen hjem til sørlandet for å feire jul etter one hell of an eksamenstid. Hehe neida. Det har egentlig gått ganske fint..?  Jeg tror det er fordi jeg ikke har satt så stort press på meg selv i forhold til karakterer og sånn denne gangen. Jeg gjør mitt beste og prøver å henge med så godt jeg kan. Alt jeg vil er å bestå, komme meg igjennom og få den bacheloren. Og det skal jeg klare. Skole er ikke alt. Man kommer ikke langt med gode karakterer om man har mistet seg selv på veien. Dagens visdomsord fra meg. Okei baii



Q: Hva gir deg gode følelser i desember? 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Julefølelsen, bloggtull & eksamensbobble

  1. Julekalendere, mange sosiale kvelder med julefilm, kos og masse god snacks, familietid, koselige julegater, snø og myyye mer!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.