Helga som gikk, tanker & gleder

Categories Blogg, Hverdagen

Heii fine. Jeg håper helgen har behandlet dere bra. Det er 9.desember, og jeg sitter for øyeblikket å leser litt. Dritt lei nå, men kan ikke gi opp heller. Så nær mål liksom! Nå må jeg bare holde motivasjonen oppe å gi alt siste uka. I går var jeg en liten tur i byen med ei venninne. Det ble frokostdate på Kaffebrenneriet, før vi dro på leting etter pensumboka til min neste eksamen. Jeg fant den! Kvelden ble brukt på å lese, se på Vaselina Julekalender på youtube, spise digg og legge meg tidlig. Tidenes lørdag eller hva? Faktisk var det ganske deilig (og nødvendig). Jeg trives jo som dere vet veldig godt i eget selskap, og har ingen problemer med å være alene en lørdag kveld for å slappe av å lese til eksamen. Helt ærlig har jeg aldri forstått dem som ikke klarer å være alene en lørdagskveld uten å finne på noe, dra ut eller være med noen. Ja takk til mer av det sier bare jeg! Altså, det er selvfølgelig koselig og være med venner å finne på ting i blant, men jeg synes absolutt ikke det gjør noe med et par rolige lørdagskvelder alene i sofaen med en serie, snacks og tidlig i senga heller. Men det er meg da. Jeg har jo tross alt ei sjel på 80 år så mine meninger teller kanskje ikke..? Jaja whatever floats your boat sier bare jeg. Hihi



❄️ Hvordan kunne det bli SÅ kaldt SÅ fort? 
Jeg kan ikke huske sist jeg ikke frøs. DET er sjukt å si. Flere som føler vi gikk fra varmerekord til kuldesjokk uten å stikke innom høsten på veien..? I dag måtte jeg kjøpe meg hansker på vei til byen fordi jeg ikke klarte å gå uten. Jeg må huske å ta dem med meg fra nå av, alltid. Sett bort i fra kulda er det pent også da. Jeg liker snø, desember, jul, vinter og mørketid- jeg liker bare ikke å fryse. Hehe.. Heldigvis er Oslo fylt med lys i trær, julegater og vinduer. Julelys er faktisk noe av det fineste med hele desember synes jeg. Denne uka har jeg faktisk gått tur nesten hver kveld, alene, med musikk på ørene. Favoritt -gå-tur-alene-på-kvelden- sanger: Balkong- Unge Ferrari, U Got Me- Julie Bergan, Feel Fine- Emilie Nicolas. Egentlig mest for å få frisk luft til hodet. Jeg har pakket meg inn i ull, lag på lag for ikke å fryse. Så har jeg gått tur. Sett på lysene, menneskene, og prøvd å legge merke til alt det fine rundt. Det har vært så deilig. Anbefales

☕️ Altså jeg drikker så mye te om dagen dere. Det er helt sjukt. En stor, varm kopp med karamell-te og havremelk har liksom vært redningen i eksamenstiden i år. Eller grønn te med limeskiver. Det er altså så godt! Det renser kroppen min eller det føles i hvert fall litt sånn. Yogi Tea med smak av sweet chilli er også en favoritt. En liten anbefaling er også jule teen fra Life med eple og kanel. Dere kan finne den HER. Den er såå såå god. Jeg drikker fortsatt kaffe men prøver å holde det til det nødvendigste. Haha jeg kunne sikkert drukket 10 kopper dagen hvis ikke og det er jo kanskje ikke det beste. I starten av måneden hadde jeg hang-up på Monster energidrikk i tillegg og DA ble det litt i meste laget. Så nå koser jeg meg mer med te istedenfor. Det er jo så mye godt å velge mellom! Nam nam

🎄 Har dere vært innom Theeverygirl.com? Jeg føler kanskje jeg har nevnt den før til dere..? Hvis ikke var det på tide. Jeg fikk siden anbefalt av ei god venninne og har elsket den siden. SÅ mange fine, inspirerende artikler, lister, anbefalinger og tips. Noe for alle liksom! Masse fin juleinspo også, til de som trenger det. Jeg får alltid en god følelse av å titte innom denne siden, så håper dere gjør det samme. En fin side å kose seg med på en søndag formiddag <3

📚 Et lite lesetips til alle studenter der ute. Spotify listen “Deep Focus” er sjukt deilig å jobbe til! Jeg er vanligvis ikke en person som klarer å konsentrere meg med musikk på øret, men denne listen funker faktisk sjukt bra. Den gjør at jeg kommer inn i en god flyt, får unnagjort masse og samtidig klarer å beholde roen innvendig. Ganske deilig egentlig! Kok deg en god kopp te, klikk på play og ta ett kapittel om gangen. Verdt et forsøk eller hva?

🌟 Det er helt sjukt at jeg snart er ferdig med første semester på skolen. Hvor ble tiden av..? Jeg har aldri forstått hvorfor alle lengter sånn tilbake til studietiden. Vi vil jo bare bli ferdig vil vi ikke? Ferdig med skolen, ferdig med eksamen, ferdig på jobb, ferdig med ungdomstida, ferdig med oppgaven, ferdig på møte, ferdig med middagen, ferdig med julegavene, ferdig med å stresse, ferdig på trening. Dere skjønner poenget. Vi (jeg også) lever i en tanke om at alt som kommer blir litt bedre enn alt som er. Når skal vi slå oss til ro egentlig? Slutte å bli fortest mulig ferdig med alt, og nyte det som er når det faktisk er..? Jeg føler jula er litt ekstra fin sånn sett. I jula klarer jeg faktisk sette pris på en dag av gangen. Nyte hver dag når den er. For tiden går fort. Og plutselig er vi ferdig med den også.

Søndagsklem.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.