Last Updated:

Dette kan du gjøre i helgen:

Categories Hverdagen, Mote, Skjønnhet, Tanker og meninger

Herreguud det er fredag!! 💕
Jeg henger jo virkelig ikke med på dagene nå som jeg har vinterferie. Jeg sover lenge, står opp til varmt hus, dekket frokostbord, Maia som hopper av glede, nytraktet kaffe og varm stemning. Varm stemning. Beskrivende for hvordan det føles å være hjemme. Det skjer mye og jeg koser meg veldig. Dere får et sammendrag i vloggen jeg driver å jobber med. I dag skal jeg til byen med ei venninne, fikse litt ting og bare henge. Bestevenninne, barndomsvenninne og nabo i alle år. SÅ fint at vi fortsatt holder sammen. Senere i kveld kommer lillesøster og kjæresten på besøk. Middag, kos, ro og fredags stemning.
Jeg har troa på en bra dag.

Hva skal dere i helgen?  Jeg har samlet sammen et par punkter med tips og små koselige ting jeg liker å gjøre når jeg har fri:


☕️ Kafèbesøk

Jeg elsker kafèbesøk, og kanskje spesielt på en lørdags formiddag. En stor kopp ekstra god kaffe, en litt ekstra god lunsj, ei saftig kanelbolle eller noe annet digg du vanligvis ikke bestiller. Lørdagsmys som svenskene ville sagt. Fine samtaler sammen med ei god venninne, en kjæreste, et familiemedlem, alene, eller kanskje noen du har lyst til å bli bedre kjent med? Kafèbesøk er koselig uansett. Personlig setter jeg meg gjerne på kafè alene. Ved vinduet, så jeg kan se på mennesker, nyte kaffekoppen, høre på musikk, podcast, jobbe med skole, blogge, redigere bilder. Hva enn som faller meg inn. Noen av de fineste øyeblikkene i livet mitt til nå, er over en kopp kaffe, med en stor kopp te i hånden, sammen med et fint menneske, eller alene i nuet.

🌿Ut på tur
Det trenger ikke være så langt, så lenge du koser deg, slapper av og puster ut. Det handler om å gjøre det enkelt for seg selv. Det trenger ikke være så avansert å kose seg! Tenkt smått og legg fokus på de små tingene som gjør at du koser deg det lille ekstra. Pakk sekken, kok opp kaffe på termos, lag deg ei deilig matpakke, pakk med litt ekstra bensin (les: sjokolade), spør med ei god venninne, og legg i vei. Kanskje dere kan teste ut ei ny løype i nærheten? Hva med en topptur? Jeg vet om et hav av morsomme, enkle toppturer i Oslo-området som jeg i hvert fall skal prøve meg på! Og det beste av alt: følelsen du kommer til å ha i kroppen resten av dagen og kvelden. Frisk luft, natur, kos og ro gjør underverker for kropp og sjel- det kan jeg nesten love deg du vil føle på i etterkant.

 


🎲Spillkveld 
Man må ikke alltid ut av huset for å ha en fin lørdagskveld. Hva med å invitere et par venner på spillkveld? Brettspill er jo SÅ undervurdert og gøy! Finn frem noe digg, be folk ta med seg en plus one, bli kjent, spill og kos dere.


Me time

Jeg forstår ikke hvorfor det å være alene på en lørdagskveld, blir sett på som noe negativt? Personlig velger jeg det selv 9/10 ganger. Etter ei lang uke med mye å gjøre, masse mennesker, støy, stemmer, trening, skole, stress og press.. Nei da er det lite som frister mer enn en rolig kveld alene, spør du meg. Hvis jeg skulle beskrevet drømme fredagen min, hadde den sett ca sånn her ut: dra på trening etter skolen, gjennomføre ei god styrkeøkt, gå innom butikken på vei hjem for å kjøpe inn litt sjokolade, yoghurtnøtter, pepsi max og frukt, dra hjem, hoppe i dusjen, skrubbe ansikt og kropp, ta ansiktsmaske, smøre meg med selvbruning, hoppe i morgenkåpen, lage meg en ekstra god middag, koke vann til en stor kopp te, legge meg i sengen, finne frem gullrekka, kose meg med innkjøpene fra butikken og sovne tidlig. Da føler jeg meg zen og våkner alltid opp med en enormt god og positiv energi lørdag morgen. Alenetid er undervurdert, viktig, fint og ingenting å skjemmes over. Jeg gjør dette ofte og det vet jeg vi er flere som gjør.

 


🍴
Kino, bowling eller restaurantbesøk 

Hvis man først skal ut av huset, kan det være gøy å gjøre noe man vanligvis ikke gjør i hverdagen. Det finnes jo såå mye gøy man kan gjøre som ikke omhandler alkohol, fest og fyll (hvis du er som meg og ikke har så stort behov for å dra ut hver helg). Hva med å dra på kino? Det går faktisk ganske mange fine filmer om dagen!! Eller bowling? Det er faktisk ekstremt lenge siden jeg har gjort og absolutt noe jeg skal dra med meg noen på i løpet av våren! Og til slutt, min favoritt: teste ut en ny restaurant. Dra på et sted du ikke har vært før, stell deg litt ekstra, føl deg fin, smak på en ny rett, bestill dessert eller kos deg med et glass vin om du vil. Nye smaksopplevelser er alltid gøy og guud så mye man går glipp av om man aldri tørr å prøve noe nytt. Gjør det til en date-night med kjæresten, en etterlengtet venninnekveld, en fin kveld med mamma, pappa, søster, tante eller bestemor.. Hvem enn du føler for å invitere med deg og som gir deg energi og glede. Lag dere en fin kveld.

 

🍫 Candy King, tv-kos og kjas
Kanskje min all time fave. Hahah dette er liksom slik lørdagskvelden min oftest ender opp, hvis jeg ikke velger å være alene. Finnes det noe bedre?  Hvordan i all verden kan noen velge å dra ut på byen å drikke seg drita fremover dette?? Har jeg aldri forstått.. Dere vet de venninnene man kan møte på døra hos, iført joggebukse, hettegenser, null sminke, håret i en stor dott på toppen av hodet, og med candyking posen i hånda..? De venninnene skal man ta godt vare på, haha!

 



God helg`a! Nyt den ❤️

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Dette kan du gjøre i helgen:

  1. I dag føler jeg at det er litt tabu å si at en koser seg i eget selskap. Det er en på en måte en forventning om at dersom man er alene, er det pga. at man ikke har noen å våre med, noe man ikke velger.

    Det at du forteller at en kveld alene er din favoritt var så godt å høre. Det er godt å høre at man ikke er alene om det. Takk for at du er åpen om slikt. Du er virkelig et godt forbilde, fortsett vær så snill!

    1. Tuusen takk for en fin og ærlig kommentar. Og det er veldig sant det du sier, noe jeg synes er veldig dumt! Det skal være en fin ting å kose seg i eget selskap, tenker jeg! Noen mennesker får energi av å være rundt andre, mens andre får energi av å være alene. Sånn er vi forskjellige og det er helt greit. <3

    1. Jeg er veldig glad i Sognsvann!Her har du blant annet Kålsåstoppen, Grefsenkollen, Vettakollen og Ullevålseter. Ellers liker jeg veldig godt å gå tur langs Akerselva og rundt i byen 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.