Last Updated:

UKA SOM GIKK

Categories Blogg, Hverdagen

UKAS HØYDEPUNKT:
Trenger jeg å si det egentlig..? Haha det MÅ jo bare være helga. Både fredag og lørdag egentlig. Fredagen med gode venninner, rødvin, brettspill og bare kos- og lørdagen på nyttårsbord med det jeg vil kalle mine nye venninner, latter, tull, gøy og bytur. Ja, helga var definitivt ukas høydepunkt altså! 


UKAS NEDTUR:

Snø, minusgrader, frysing, våte sko, slaps og ullstilongs. Nå begynner jeg faktisk å bli dritt lei. I dag da jeg var på skolen begynte det nemlig å snø igjen. Det var -6 grader da jeg gikk ut!! Med snø i ansiktet, vind, kalde hender og snørr i hele trynet- vurderte jeg faktisk å gå i hi et par måneder. Jeg mister seriøst gleden ved å være ute, gå tur og være ute i naturen om vinteren. Får jo frostskader bare jeg tar i dørhåndtaket jo!! Det ENESTE fine med vinteren er påskeferie på hytta. For min del kan vi egentlig bare ta den nå med en gang, også sier vi oss ferdig med snø for i år. Skal vi si det sånn? Okey jeg er ferdig. Det var dagens lille rank. La oss fortsette👇🏻

 


UKAS SURPRISE:

Jeg skal flytte igjen!! Dette er ennå et par måneder til, men jeg ville bare nevne det for dere likevel. Jeg gleder meg nemlig helt sjukt allerede! Dette er stedet jeg skal bo de neste 2,5 årene av studiet, heldigvis. Det er en veldig god følelse. Jeg skal selvfølgelig oppdatere dere underveis og fortelle mer om dette etter hvert. Ååh jeg gleder meg!!  


UKAS GLADTANKE:

Jeg har alltid en type “gladtanke” i hodet som jeg bruker som motivasjon når ting er litt tungt. Dette kan være alt fra et fint øyeblikk jeg husker godt, noe jeg gleder meg litt ekstra til, en person som gjør meg glad, noe jeg er stolt av å ha fått til- ja, dere skjønner. Jeg tenker for eksempel ofte på Maia når jeg er litt lei meg, og gleder meg til å se henne igjen. Sjukt at en liten hund kan gi så mye glede og kjærlighet. Hun varmer hjertet mitt på en helt spesiell måte. Dere som har hund selv skjønner sikkert hva jeg mener? Anyway. Denne ukas gladtanke ble til liv i går, da mamma og lillesøster bestilte helgetur til Oslo i starten av februar!! Da blir det jentehelg i Oslo og jeg gleder meg SÅ SJUKT allerede <3 En fin motivasjon for uka.

 


UKAS BESTE MATRETT:

Det tror jeg må være lørdagens BLT Kylling Sandwich med fries på Egon. Den var greit digg altså!!

UKAS HANG-UP:
Polarbrød med hummus, salt, pepper, smeltet ost og ketsjup- i microen.  enkelt, sinnsykt digg, sunt og billig.

 

UKAS MEST IRRITERENDE:
Hvor provoserende dyrt det er å måtte kjøpe pensumbøker. Okei beklager på forhånd. For det første; hvorfor i alle dager må vi ha 50 forskjellige bøker, når vi kun skal lese 2-3 kapitler i hver bok??? For det andre; hvorfor koster pensumbøker så jævla mye mer enn alle andre normale bøker??? Og for det tredje; ikke kom her å fortell meg at du (hei Erna) skal KUTTE i et stipend som allerede er så lavt at man må kjøpe tunfisk i vann i stedet for olje, snike på bussen fordi man ikke har råd til billett, og bo med 8 andre mennesker på 8 kvm med en dass som såvidt blir vasket en gang i mnd. Og du ber du oss kjøpe pensumbøker to ganger i året for 6-800 kr pr stykk..? Nei… bare nei. 


MÅL FOR DENNE UKA: 

Komme ordentlig i gang på skolen, få orden på ting og fikse alt som gjør at jeg ligger bakpå. Jeg henger virkelig ikke med på skolen om dagen og det må jeg gjøre noe med. Jeg vil så gjerne klare dette, og det skal jeg også. I går, etter et lite breakdown i telefonen med stakkars mamma, bestemte jeg meg for å ta tak i ting idag. Og det har jeg gjort. I skrivende stund føler jeg meg mye bedre og har fått tilbake litt av motivasjonen jeg følte jeg trengte. Noen ganger må man rett og slett ta litt tak i seg selv og være sin egen livs coach og motivator. Så hjelper det veldig med gode venninner og familie som alltid er der for å hjelpe meg også da 💕Setter SÅ stor pris på det.

 

AKKURAT NÅ:
I skrivende stund ligger jeg i senga og er ganske så trøtt. Jeg sov veldig dårlig i natt, så da alarmen ringte 06:00 var jeg ikke akkurat uthvilt. Jeg vurderer å blunde øynene en liten time, men vil egentlig heller sove godt til natten igjen. Pluss at jeg skal ut å møte ei venninne senere, og gidder ikke forsove meg ehe.. Jeg startet altså dagen med forelesning og innlevering av arbeidskrav. Etter skolen dro jeg på biblioteket for å låne et par bøker, dro innom søstrene grene for å kjøpe en ny notatbok, handlet litt mat, dro hjem, tok litt bilder til bloggen, spiste lunsj- og nå ligger jeg her og vurderer om jeg skal lese pensum eller sove. Et av livets store spørsmål. Men noe må jeg i hvert fall gjøre, så vi snakkes senere! Håper tirsdagen behandler dere bra <3

 


 

Q: Hva er ditt mål denne uka?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.