Last Updated:

Uka som gikk

Categories Blogg, Hverdagen

Reklame | Deksel sponset av Idealofsweden.no

 

UKAS OPPTUR:

Ukas opptur må jeg dele i to. Det å få levert årets første eksamen var virkelig en stor opptur og mitt største mål for uka som gikk. I tillegg til det, har jo (som dere sikkert har forstått) helga vært en eneste stor opptur. Så ja, jeg tror rett og slett jeg må velge begge. 

UKAS NEDTUR: 

Her har jeg faktisk ikke noe annet å komme med enn været. Jeg ER SÅ LEI av å traske rundt med våte sko, snuble og skli med vind og snø i ansiktet. Hvordan føle seg bra når du ser ut som en bleik, frossen, bustete innpakka snømann når du kommer frem uansett..? Jeg blir bare mer og mer sikker på den leiligheten jeg en dag skal kjøpe meg i et varmt land. Det blir nemlig min “go to” så fort minusgradene kommer til Norge, for dette orker jeg faktisk ikke stå i resten av livet. Basta.

UKAS BESTE SMAK: 

Tapas på Champagneria. Det er lenge siden jeg har opplevd så mange gode smaker på en og samme kveld. Tapas er så undervurdert og definitivt noe jeg skal spise mer av. Jatakk til flere smaksopplevelser med gode mennesker og fine samtaler i 2019. 

UKAS FINESTE ØYEBLIKK: 

Fredagen jeg leverte eksamen. Øyeblikket jeg trykket på lever-knappen, smilte for meg selv, satte i gang med å vaske leiligheten, dro på trening, smilte litt mer, tok helg og dro for å hente familien ved bussen. Glede, mestringsfølelse, energi, endorfiner og følelsen av å ha fått noe til. Fineste øyeblikket, fineste dagen.

UKAS IRRITASJON: 

Hvor “stygg” jeg føler meg om dagen. Man skal kanskje ikke si sånn, men helt ærlig føler jeg meg ikke særlig fresh. Jeg føler meg bleik, håret er tørt og elektrisk, huden er tørr på grunn av kulda, jeg fryser, jeg må pakke meg inn i ull og tre lag med klær for å holde varmen, sminken sitter stygt.. Dere vet, de dårlig periodene. Vinteren hjelper ikke akkurat på selvfølelsen! Irriterende og dum tanke, jeg vet. Men ærlighet varer lengst, og nå om dagen føler jeg bare stygg og ekkel. Rett og slett. 

 

UKAS BLOGG,INSTA & YOUTUBER: 

Blogg:  Fannylyckman.com
Instagramprofil: Anniken Sørlie (@treningsann)
Youtuber:  Bianca Ingrosso
Serie: Første date (ligger gratis på Dplay), Walgrens Warld (også gratis på Dplay), I lomma på Silje (Viafree), Sophie Elises verden (tv2 Sumo), Camp Kulinaris (Viafree) og selvfølgelig Farmen Kjendis og Torpet (Tv2 Sumo).  Mine type serier! 
Podcast: Siri og de gode hjelperne. Nesten det samme som Lørdagsrådet, og en haug av gøye episoder og høre igjennom. Folk har seriøst mange sjuke problemer!

 

MÅL FOR NESTE UKE: 

1. Dra på alle forelesninger og jobbe bra med skolen.
2. Få inn et par treningsøkter og hverdagsaktivitet.  Denne uka fikk jeg inn en skikkelig god rutine med å stå opp tidlig, dra på skolen for å jobbe, dra hjem for å spise og pakke treningsbagen, dra på trening for å bevege meg litt, hjem, dusje, spise og sove. And repeat. Jeg har jo ikke eksamen denne uka, men vil likevel prøve å holde på rutinene så godt jeg kan. Jeg har det bedre med meg selv da.
3. Være sosial, men samtidig få nok alenetid og ro.
4. Blogge bra for dere!
5. Jobbe hardt, beholde roen, ta en ting av gangen, ha det fint med meg selv.

UKAS TANKE:
Beklager for tidenes klisjè, men hodet mitt er vist en eneste stor klisjè:
Hvordan livet er NÅ, og hvor meningsløs tanken om en lykkelig fremtid er, hvis man ikke klarer å nyte dag for dag. Man vet aldri når livet stopper opp, endrer seg drastisk eller ikke er mer. Og hva var da vitsen? Du hadde så mange dager å leve på. Men du brukte dem ikke. Du brukte dem ikke fordi du hele tiden ventet på morgendagen. Å utsette livet. Det er ingen smart idè. Jeg vil nyte hver dag, leve hver dag, puste hver dag, føle hver dag. Jeg vil være litt glad hver dag. Setningen jeg prøver å leve etter. Livet er nå. Bruk kroppen din, fyll den med god energi og næring, gå ut å gjør de tingene som gjør deg glad, vær tilstede, lær deg nye ting, se verden, smil litt, gråt litt, vær uredd, utforsk verden. Bruk dagen. I dag er helt unik. Idag kommer aldri tilbake. 

 

AKKURAT NÅ:
Det er mandag, ny uke, nye muligheter og masse på agendaen. I kjent stil, sitter jeg fortsatt i sengen, drikker opp morgenkaffen, ser på God Morgen Norge og planlegger uka. Jeg starter ikke med forelesning før i morgen, så dagen i dag skal brukes på trening, litt bloggjobb, handling, rydding, møte ei venninne og legge meg tidlig. En rolig, fin start på uka.


 

Q: Hva skal du bruke mandagen på? 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.