Last Updated:

Oppdatering, tanker & hang-ups

Categories Blogg, Hverdagen

God morgen mandag. På fredag gikk jeg med åpen jakke hjem fra jobb uten å fryse. Ikke idag. Oslo gråter. Blåmandag? Personlig påvirkes jeg veldig av vær og årstider, og akkurat nå skriker kropp og sjel etter sollys, varme toner, lykke og plussgrader. Snart, forhåpentligvis veldig snart.

Dette blir et litt-av-alt type innlegg. Tanker, anbefalinger, litt bilder.. Tja, en liten update på livet rett og slett. Føler det må bli sånn når jeg ikke får oppdatert jevnlig. Da blir bloggen et slags kreativt tilfluktssted, hvor jeg får dekket mitt behov for å leke meg med tekst, redigering, bilder og ja, blir inspirert og får energi. Mitt lerret. 


Helgen har vært rolig. Jeg har ikke hatt det så bra den siste tiden (for å være helt ærlig), noe som kind of toppet seg litt på fredag. Kroppen sier stort sett i fra når den ikke har det bra, spesielt om man er av typen som likevel insisterer på å fortsette å pushe. Jeg er ikke alltid like flink på å ta egne råd, men hvem er vell det.

Ingenting varer evig. Er det en ting jeg har lært meg så er det nettopp det. At ikke alle følelser og tanker er ekte. Og at du ikke alltid skal stole på de tankene og følelsene som flyr forbi. Skulle vi gjort det hadde verden sette ganske annerledes ut, det tror jeg vi kan være enig om. De forsvinner, hvis du lar dem. Hvis du ikke tar tak i dem, drar dem tilbake og holder dem igjen. Det er da det går galt. Det må vi må slutte med. Lettere sagt enn gjort, jeg vet. Heldigvis blir vi litt sterkere, mer forberedt, og litt vanskeligere å knekke for hver dag som går. Til slutt står vi støtt som et fjell og lar unødvendige tanker og følelser danse med vinden. Fordi vi har lært at en følelse bare er en følelse. At en følelse ikke er det samme som en sannhet, og at en følelse aldri har drept noen.

 

 

Så, jeg har brukt 90% av helgen på å se på mukbangs på youtube. Mukbangs er seriøst det beste med hele youtube, jeg elsker det. Og apropos morsomme ting å se på, har jeg faktisk et stort (i-lands)problem når det kommer til å følge med på serier om dagen. Hvorfor starter alt som er gøy på samme tid?? Og hvorfor er det typ ingen verdens ting å følge med på om sommeren? Hørt om jevn fordeling? Ikke det nei. Hvordan skal jeg, etter en lang arbeidsdag, med venninner jeg skal møte, en leilighet som skal holdes ren, klær som skal vaskes, podcasts som skal høres- klare å følge med på Love Island Norge, Love Island UK, Bloggerne, 71 grader nord kjendis, Camp Kulinaris, Helt Perfekt, Gift ved Første Blikk, 4 stjerners middag, Neste Sommer, Youtube OG snart Farmen Kjendis samtidig?? Jeg blir oppriktig sliten bare av tanken.

Hehe.


Anbefalinger. Eller hang-ups? Jeg observerer, blir inspirert, skal gjøre det samme, og faller av. Typisk meg. Ganske irriterende til tider, men samtidig min måte og utvikle å utfordre meg på. Det kan være hang-ups på personer, serier, mat, interesser, livsstil, tankesett, væremåte, jobb, klær.. ALT. Under her har dere noen av mine små anbefalinger/hang-ups at the moment:

🌵 Svenske youtubers, og spesielt Felicia Aveklew. Jeg vet jeg har snakket om henne før, men siden jeg fortsatt er like obsessed, nevner jeg det igjen. Bra og variert innhold, spesielt når det kommer til sminke og hudpleie. I tillegg er jenta helt nydelig, positiv, blid og glad- og det inspirerer i hvert fall meg! Dette er kanalen jeg klikker meg innom for å hente inspirasjon når det kommer til skjønnhetsprodukter, klær, trening eller bare vil se på noe underholdene. SÅ BRA, virkelig.

🌵 Store tees. Jeg har fått hekta på store T-skjorter, oversized skjorter og store dressbukser. Alt som er oversized egentlig. Behagelig materialet, nøytrale farger og store størrelser. Det er planen fremover, så vet dere det.

🌵 Jeg har fjernet hekse-neglene igjen og trives bedre allerede. Aldri si aldri, men as we speak kjører jeg naturlige negler og har ingen planer om noe annet i tiden fremover. Ingen anbefaling, mer en hang-up, følte bare for å si det.

🌵 Cottage cheese med Mylk havremelk. Altså wow shit nam så digg. La meg forklare blandingsforholdene her: start med å legge frosne bringebær i bunnen av en skål, fyll på med cottage cheese, kutt opp en banan, hell mylk over det hele, og avslutt med hakkede mandler, rosiner, litt kardemomme og en dæsj kanel. Også blander du alt sammen. NAM. Rask, enkel, lett og digg frokost før jobb eller trening. 

🌵 Glöd. Selvbruningen til Sophie Elise. Beste selvbruningen jeg har prøvd hittil- og jeg har prøvd mange! Jeg bruker den ca en til to ganger i uken og kunne ikke vært mer fornøyd. Absolutt en anbefaling!

🌵 Ulrikke Brandstorp, og sangen “Attention”. For en stemme!! Har dere hørt den akustiske versjonen? Wow. Håper på å høre mer fra denne dama i tiden fremover. Ulrikke sang Attention live på Vixen, med strykere. Gåsehudstemning, jubel og tidenes applaus. Kul dame, nydelig stemme, rå artist. Heia deg!

 

Om bare to uker er jeg ferdig i praksis? Da skal jeg ha en liten “ferie” hjemme, med alt som er positivt og som gjør meg glad. Jeg skal på hytta. Jeg skal bruke tid sammen med de menneskene jeg ikke ser like ofte som jeg skulle ønske. Jeg fyller 25 år. Jeg skal være sammen med familien, Maia, sitte foran peisen, nyte fri, gå tur i skogen hjemme, dra på sjøen, ha det litt ekstra fint. Alt som senker (u)roen inni meg. Men først; siste innspurt i praksis. Let`s go. 

Ha en nydelig mandag <3 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.