Last Updated:

Uken som gikk!

Categories Blogg


God morgen, venner. Torsdag! Snart helg! Snart vår! Snart Mars! Snart bursdag! Snart 25! Men først; siste innspurt på jobb før helg. Jeg starter litt senere i dag, valgte derfor å bruke den ekstra timen i sengen med en ekstra stor kopp kaffe og God Morgen Norge. Min form for hverdagsluksus. Denne uken har gått i ett, sånn på ekte i ett liksom- både på jobb og privat. Tror jeg trengte det, forrige uke var ikke akkurat var den beste.


Jeg tror det er viktig, å føle på opp-og-nedturer. Jeg tror alle følelser utvikler oss.

For å føle gleden av en opptur må man igjennom en nedtur. For å kjenne på glede må man vite om smerte. Motsetninger, tenk så kjedelig livet hadde vært uten dem. Små hinder, som der og da føles nærmest umulig å komme seg over, men som, på andre siden, gjorde deg til den personen du er idag. Tenk hvis du aldri fikk kjenne på den deilige følelsen av å bli bedre? Den unike følelsen av å få til noe nytt, ha en ekstra bra dag, være i ditt ess, ha en god treningsøkt, smile litt ekstra. Uten motsetninger hadde livet vært flatt. Følelsesløst, monotont og kjedelig, uten mulighet for utvikling. Nei takk.

 


Det er lenge siden jeg har kjørt “uken som gikk”. La oss ta et par punkter, skal vi? 


Ukens Opptur:
Gårsdagen, definitivt. Både fordi vårsola gav små hint av hva vi har i ventet i tiden fremover- men også fordi jeg hadde en veldig fin dag på jobb! Hele dagen ble brukt ute, bak kameraet. Og dere kan tro jeg koste meg! Jeg fikk gjøre det jeg liker aller best, og som virkelig gir meg liv. En lang, litt kald, men veldig veldig fin dag. Dager som denne får meg til å tenke på fremtiden og hva jeg vil bruke tiden min på, jobbmessig. Den fine, litt skumle balansen mellom jobb og interesse. Det er noe jeg må finne ut av.

 

Ukens Gode Følelse:
Her om dagen tikket det inn en mail fra en mor som hadde funnet bloggen min igjennom en gammel artikkel fra Nettavisen om blodpropp og p-piller. Denne mammaen har ei datter som nå er i samme situasjon som jeg var i, og ønsket derfor råd, tips og tanker fra noen som allerede har vært igjennom alt. Jeg hjalp selvfølgelig med det jeg kunne. Vi mailet litt frem og tilbake, og hun takket meg for åpenheten, god hjelp og ønsket meg lykke til videre. Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver dette, men at jeg kan være til hjelp på denne måten, at denne mammaen turte å sende meg en mail, og at jeg kanskje gjorde mor og datter, om bare litt tryggere i en så skummel situasjon, gjorde meg veldig glad. Håper virkelig alt går bra med denne jenta.

 

Ukens Gledings:
Jeg tenker mye på sommerferien, og alt jeg vil og skal gjøre da. Noe av det beste jeg vet, sommerferie, varme kvelder, solnedgang, badetur, familietid, båtliv, brygge, hyttetur, soling.. Og en av de tingene jeg gleder meg ekstra mye til i år er vestlandstur. For ja, det blir bryllup på vestlandet i år igjen. Turen vi hadde i fjor var SÅ fin. Jeg fikk se deler av Norge jeg aldri har sett før, men følte meg likevel ikke halvferdig. Jeg gleder meg til å se mer! Jeg gleder meg til bryllup! Jeg gleder meg til norgestur sammen med familien igjen! Jeg gleder meg til fjord, fjell, sol, sommer og roadtrip. Sommerfugler i magen bare av tanken. 

 


Nå har jeg brukt ca 4 timer på dette innlegget- inkludert pauser. En dusj, rydding av leiligheten, skifting av sengetøy, en tur på butikken, frokost, en ekstra kopp kaffe osv osv. Veldig meg, å gjøre alt på en gang. Men nå går turen ut døra. Ut i regnet.. For nei, dagen idag er ikke like fin som dagen i går. I dag både ser og føles det som høst. Perfekt dag for innekos, varm drikke, podcast, lese bok, tenne lys, se serie og nyte egentid. Stort sett planen for dagen, etter jobb og trening.

 

 

Vi skrives!
Og du- pass på å gjøre dagen litt ekstra fin for deg selv, det fortjener du <3 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.