Last Updated:

Omelett uten kjøtt og melk

Categories Blogg, Mat

 

God morgen fine. Klokken er 10:17 og jeg har vært våken en liten stund. God Morgen Norge ruller som vanlig på skjermen i bakgrunnen. Koselig å bare lytte til, mens jeg oppdaterer meg på verden. Min måte å få med meg nyhetene på også, som er viktig. Jeg har eksamen. Hjemmeeksamen i Nettavis med innlevering på søndag. Jeg tror det skal gå fint, selvom jeg lengter og hadde trengt juleferie litt tidligere i år. For 2 uker siden, typ. Men- en dag om gangen, en time om gangen, et minutt om gangen. Ro, hvile og jobbe når energien sier ja. Tiden går fort. Skummelt fort faktisk! Livet er nå, ikke i morgen, ikke til jul, til sommeren, når vi får oss jobb, når vi tjener penger, når vi får mann og barn, når vi begynner å trene, når vi blir lykkelige. Tid er usikkert, utenfor vår kontroll. Hva med å la deg selv leve litt underveis? Ha det litt fint hver dag? Lage drømmelivet nå, idag, mens du kan? “Alle disse dagene, ikke visste jeg at de var selve livet”. Så fint, så sant, så ekte. La oss leve litt mer sånn skal vi?

 

Poenget med dette innlegget? Omeletten under her. Flink til å skrive meg bort? Så absolutt. Over til poenget; omeletten under ble laget som kveldsmat til familien, en sen søndag kveld. Den er vegetarisk og melkefri, laget på helgas kjøleskapsrester. Omelett er undervurdert, spesielt med varme rundstykker til- og gjerne fyr i peisen, Maia på fanget og en stor kopp te ved siden av. Ekte søndagslykke, spør du meg. Oppskriften finner du under.


D U  T R E N G E R :

egg, poteter, tomat, persille, spinat, ost, smør, salt, pepper & ellers det du synes smaker godt i en omelett/ det du har av rester i kjøleskapet.
GoVegan sin ost er foresten veldig god som smeltet også. Til steking brukte vi Smøremyk fra Berit Nordstrand, og til slutt varmet vi opp lillesøsters hjemmebakte rundstykker til å legge omeletten på. Kanskje du vil teste disse (direkte link til oppskriftsvideo) superenkle proteinrundstykkene?
Mmm, mums! 
. . . 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.