Jeg opplever det på nytt hver gang jeg er hjemme. Naturen.

På morgenen i dag våknet jeg til fuglekvitter. Jeg sovner alltid med vinduet på gløtt. Frisk luft gjør godt for sovehjertet. Jeg står opp, går ut, ser havet. Tenk at havet er det første jeg ser! Spiser frokost. Alt jeg hører er båtene på sjøen, måkeskrik og fuglekvitter. Sola skinner og speiler seg i havet. Trærne danser, fuglene synger, tankene forsvinner, jeg nyter. Det er noe romantisk over det hele. Så naturlig og vakkert og ekte. Her vil jeg være for alltid. En modernisert rekonstruksjon av nasjonalromantikken. Så fint.

Hei dere, og god søndag morgen! Klokka er 10:42 og jeg har nettopp stått opp. Sommerferien er i full gang og døgnrytmen har allerede gått rett vest. Jeg har aldri vært en person som sover (etter min definisjon) lenge, men de siste ukene har jeg virkelig fått kjenne på livet som B-menneske. Og helt ærlig..? Jeg elsker det.

Dagene flyr her hjemme og jeg prøver å nyte hvert sekund. Før jeg vet ord av det er jeg tilbake i Oslo med skolearbeid langt opp etter ørene. Jeg hadde en tanke om å ikke planlegge så mye denne sommeren. Og det føler jeg at jeg har klart! Frem til nå i hvert fall. Den eneste planen jeg hadde var å nyte tiden hjemme med familien, senke skuldrene, ta en dag om gangen, prøve å gi litt slipp på rutiner og hverdag, danne et par nye rutiner, og la meg selv få lov til å ha det fint. For noen er dette en selvfølge, mens for andre er det en treningssak. Jeg tror dette blir sommeren for mental trening, hvor målet er en sterkere kropp innvendig. Noen som vil gjøre dette sammen med meg? 🌸

I dag er det Sankthansaften, sol og vindstille. En perfekt sommerdag. (Gratulerer med dagen til min alle beste venninne Emilie som har bursdag i dag. Bestevenninner, naboer og søstre. Hånd i hånd siden dag én. I love you <3) Planen for dagen er å henge med lillesøster, gå en tur med Maia og nyte været. I kveld blir det besøk, koking av krabber på brygga, og mys mys mys til hodet treffer puta i kveld. I morgen reiser jeg til Oslo en tur, for et par avtaler jeg forteller mer om senere.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.