Last Updated:

Min søndag

Categories Blogg, Hverdagen

 

God kveld, mine venner! Nå skal jeg ta dere med igjennom min søndag, step by step. Ikke fordi det har skjedd noe spesielt- helt ærlig har det faktisk aldri skjedd mindre- men fordi jeg plutselig følte på et ekstremt behov for å dele et par bilder i fine farger og skrive om noe annet enn eksamen. Rett og slett fokusere på noe utenfor mitt eget hodet, og per dags dato, kritiske tankegang. I tillegg synes jeg det er himla deilig å se mennesker ha rolige dager og ikke gjøre en dritt- spesielt de dagene jeg selv ikke beveger meg ut av leiligheten. Fordi det får meg til å føle meg bedre. Ærlig talt, den følelsen kan jeg umulig være alene om..? Samme med trening. Utrolig irriterende å følge “happy go lucky jeg har løpt 10 mil og spist en banan” når du selv føler deg shitt. Akkurat som at jeg kan bli super inspirert av å følge treningsprofiler når jeg selv er inne i en god flyt. Men, vi må ikke basere egen lykke på andre menneskers høydepunkter i sosiale medier, som jeg bruker å si – hilsen verdensmester i og ikke følge egne råd. Takk til meg. 

 


Dagen startet rolig (var ikke mye som forandret seg der, si!) med en stor kopp kaffe og ukens absolutte favoritt frokost. Okei så dette er rekkefølgen dere skal bruke: finn frem en skål, fyll den med havregryn og en valgfri Skyr. Den med kaffesmak er best og eneste godkjente alternativ, hehe. Tilsett varme bær som du har varmet opp i en gryte (jeg brukte bringebær, mango og ananas fra frysedisken) og rør om. Tro meg, verdens beste start på en litt kald, trøtt og sulten morgen.

Her lå jeg altså så lenge at det er ubehagelig å skrive offentlig. Bare meg, dyna, kaffekoppen, youtube, blogg, Monica, Chandler, Ross, Rachel, Pinterest og eksamensoppgaven. Team!

 

 

Tid for å skrive litt på eksamen, bevege seg fra sengen til skrivebordet typ. Jeg har en tekst med deadline i kveld.. Gøyere med Friends, eller blogg for den slags skyld. Hvorfor er det sånn egentlig? Tekst er tekst, jeg liker å skrive, jeg skriver jo for eksempel frivillige innlegg her både titt og ofte (definitivt en overdrivelse)- men eksamen? Not so frivillig. Jeg fikk gjort en del da! Samtidig som jeg snakket med et par venninner i telefonen, gikk på butikken for å kjøpe mat, laget mat, spiste, scrollet gjennom Pinterest, tok en telefon til pappa, spiste litt mer, tok et par bilder, redigert dem, startet på dette blogginnlegget, og beundret den nye fotoveggen jeg fikset her om dagen! Er det ikke fin? Masse gode minner og varme tanker hver gang jeg titter på den- så fint <3

 


… og der var det virkelig på tide med en pause. Etter all denne jobbingen (lol) trengte huden min en skikkelig dyprens. Ansiktsmaske, perfekt søndagsaktivitet! Jeg har blitt veldig flink til å rense huden  min i det siste, og selvom jeg ikke helt har funnet en foundation som passer min hudtype perfekt ennå- har jeg i hvert fall begynt å forstå hva huden trenger av produkter! Det har gått så langt at jeg per dags dato trives bedre uten sminke, så lenge huden er renset og tilsatt fuktighet, enn med. Jeg renset, skrubbet og valgte en maske fra Vichy. Den renser i dybden, minimerer porer og tilfører fukt. Digg.

 


Etter litt hudpleie, snacks og mer Friends sitter jeg her å vurderer om studentlivet egentlig går så bra som jeg har trodd til nå. Neida.. Konsentrasjonen må nok jobbes (en del) med, men ellers skal jeg nok komme i havn til slutt. Jeg har satt av resten av kvelden til å skrive ferdig, levere, spise middag, dusje og ta selvbruning. Livets viktigste gjøremål. Nei gud, det må være noe av det mest hjernedøde jeg har skrevet noen gang. Første og siste, jeg lover. Typisk søndag, hæ? Håper din har vært bedre, virkelig (det skal ikke mye til).

 

Kyss og klem

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.