Last Updated:

TRE SMÅ ANBEFALINGER

Categories Anbefaling, Blogg


God morgen, torsdag. Jeg tar meg selv i å skrive om eksamen, kulda og at høsten nå føles som vinter. Innser at det hverken er  relevant eller interessant, og bestemmer meg for å dele tre små tips/anbefalinger i stedet. Morsomt? Jeg håper det. 

 


As you might know har jeg binget alt som finnes av sesonger og episoder med Whalgrens Verden. Likevel hadde jeg enda ikke sett den mye omtalte showcasten til Alice og Bianca. Jeg har sett alt av vlogger og videoer rundt, men selve showcasten i sin helhet har jeg liksom aldri fått sett, før i går. Altså de damene er HELT RÅ!! Jeg følte adrenalinet boble i kroppen hele episoden igjennom. På et tidspunkt vurderte denne dama om hun rett og slett skulle starte med sangtimer, dans, musikal eller teater i nærmeste fremtid..? (No worries, mer realistisk i dag). Nei, all ære til Bianca og Alice, fy søren for et show. Hele showcasten ligger på Dplay og jeg anbefaler å se den på dagtid, eventuelt før du skal ut på byen- ikke midt på natten når du egentlig skal sove, av erfaring.

 

Dere vet de sangene som får kroppen til å danse, litt sånn utenfor egen kontroll? “Dance Monkey – Tones and I” er sånn sang. Hver dag før trening, hjemme, før jeg går ut døra, på vei til skolen, når jeg sminker meg. Den pepper meg, klar for alt verden har å by på. Bare en liten anbefaling på en litt tyngre dag. 

 

Må på behandling” med Morten Ramm og Vegard. Vær så snill, gi den podcasten en sjanse. Tro meg, du vil ikke angre!
Jeg forstod ikke helt greia i starten, og synes egentlig hele opplegget var veldig rart og meningsløst. Nå som jeg har hørt et par (alle) episoder, blitt litt kjent med Morten og Vegard, de faste spaltene, og forstår poenget- har jeg fått en ny favoritt. En av få podcaster som alltid får meg til å le høyt. Dere vet når man har hørt, sett, lest noe som er så bra at man skulle ønske det fantes en “slett minnet” knapp i hodet, så man kunne oppdage det på nytt? Sånn. Samme følelsen har jeg med boken til Gunnhild Stordalen. Altfor bra for og bare skulle oppleves for første gang èn gang. 

 

 

Denne uken har jeg hygget meg skikkelig med bok og kakao. To ting som gjør høsten verdt å sette pris på. Varme for innsiden. Jeg er snart ferdig med “Note to self” nå. En litt annerledes, fin, rå og ekte bok- som jeg kjenner meg veldig igjen i. Alt i alt, positivt overrasket. Etter den skal jeg starte på “Uten et eneste ord” av Rosie Walsh. Egentlig ikke helt min type bok men tenker å prøve likevel. Hvem vet, kanskje blir det en ny favoritt? Jeg har lest mange fine anbefalinger, så gleder meg faktisk veldig til å starte. Noen som har lest?

 

– Ha en fin torsdag <3 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.