Last Updated:

Jeg skal flytte. Igjen!

Categories Blogg

Som jeg fortalte dere i et innlegg forrige uke, skal jeg altså flytte igjen. Dere som leser bloggen min vet at jeg flyttet inn i nytt kollektiv rett før jul- noe som betyr at jeg kun har bodd her jeg bor nå i 3 mnd ish. Om det frister å pakke ned hele rommet mitt på nytt? Nei. Gjør jeg det likevel? Ja. Hvorfor? Fordi jeg vet jeg kommer til å bo i den nye leiligheten resten av studietiden min her i Oslo. Og da er det faktisk verdt det ekstra kaoset, spør du meg. 

Så, hvor skal jeg flytte? Jeg skal flytte inn i studentbolig, alene. Endelig!! Da jeg flyttet inn i kollektivet jeg bor i nå, hadde jeg stått på venteliste for studentbolig i nesten et halvt år uten å få tilbud. Hvor typisk er det ikke da, at sånn ca 1 mnd etter jeg hadde flyttet inn her, kommer selvfølgelig tilbudet jeg hadde håpet på. Jeg ble lettet, glad, livredd og stresset på samme tid. Jeg trodde faktisk ikke dette skulle gå i orden- men med god hjelp fra pappa og litt ekstra innsats fra meg, gikk det søren meg i boks.

Hvorfor velger jeg å takke ja? Jeg har hele tiden hatt et stort ønske om å bo alene. Men. Oslo er dyrt og det å skulle leie en ett-roms her er så og si umulig som student. Da jeg bodde i hybelen min i Kristiansand, betalte jeg mindre for hele hybelen enn det jeg gjør for de 10 kvm jeg sover på i kollektivet jeg bor i nå. Hvor sjuuuukt er ikke det?? Det å bo alene her var altså ikke et alternativ, med mindre jeg fikk tilbud om min egen studentbolig. Noe jeg gjorde, til slutt.

Som dere vet, trives jeg veldig godt alene. Det er kun da jeg slapper ordentlig av. Det har ingenting med menneskene jeg bor med å gjøre, for de er superhyggelige! Det handler om å komme hjem etter en lang dag og kunne slappe av. Kun ha meg selv og forholde meg til, vite hva jeg kommer hjem til, ha besøk når jeg vil.. dere vet, de tingene som gjør et hjem til ditt hjem. Kollektiv er virkelig ikke min greie, så ærlig må jeg kunne være.

Når flytter jeg? Jeg overtar den nye leiligheten i månedskifte mars-april. Jeg skal selvfølgelig oppdatere dere underveis og gleder meg til å vise dere det nye stedet. Frem til da får vi bare smøre oss med tolmodighet. Denne uka blir brukt til å holde en del visninger på rommet jeg bor på nå, for å få noen til å overta det.. Krysser fingrene for at det går i orden. Det er liksom alfa omega for at jeg skal kunne flytte ut. Jeg krysser fingre og tær for at noen ser det jeg så da jeg flyttet inn! Hvis noen av dere tilfeldigvis kjenner noen som leter etter et rom i kollektiv midt i Oslo, så må dere for all del sende dem annonsen!! Dere finner den HER.

Så, da var det på`an igjen. Jeg begynner jo faktisk å bli ganske rutta på dette med flytting nå haha!
Wish me luck 😘


6 kommentarer

6 thoughts on “Jeg skal flytte. Igjen!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.