Last Updated:

Et par tanker om helgen

Categories Blogg, Hverdagen, Mat, Tanker og meninger

 

God lørdagsmorgen, venner 🌼 Gud så deilig med helg, sol, fri og energi. Det er jo dette vi har ventet på! Sol i annsiktet, joggesko, take away kaffe, tur ute uten, glad musikk, glade mennesker, glad stemning, grønne blomster, smil og latter. Jeg har lengtet sånn. Og nå nærmer det seg, tenk det, at for hver dag som går er vi ett skritt nærmere varmen. Det er en fin tanke, den skal jeg ta med meg inn i helgen. Sammen med ett par andre tanker jeg også tror kan være med å gjøre helgen bedre ;

 

 

🌼 Du trenger ikke gjøre masse sjuke, kule, spesielle greier for å ha en fin helg. Definisjonen av en fin helg er det du som definerer. Det kan være alene, rolig, hjemme, ute, med familien, på trening, på tur, på byen. Det finnes ingen fasitsvar. Gjør det som gir deg energi, får deg til å slappe av, gjør deg glad- og drit i alle andre. Vi liker ikke alltid den samme maten som vennene våre liker. Vi liker ikke den samme musikken, ser ikke opp til de samme menneskene, har ikke de samme problemene, tankene, følelsene. Så hvorfor skal vi da føle oss dårlig for og ikke like å gjøre de samme tingene? Liker du å være alene? Vær alene. Liker du å være med venner? Vær med venner. Liker du å henge med familien pålørdagskvelden? Heng med familien på lørdagskvelden. Så lenge du gjør det fordi du vil.


🌼 Husk på at hverdagen er tilbake allerede på mandag. Hverdagen består av 5 fulle dager. Helgen har bare 2. Det er en ganske skjev fordeling av energi, spesielt hvis man er dårlig på å si nei. Pass på å gi kroppen din hvile. Ingen har krav på deg. Bruk tid på deg selv, sett deg selv først. Det er lov.

 

🌼Hvis du ikke har noen spesielle planer i helgen, eller bare har tid og lyst til se en film. Se Adjø Montebello. De fleste har nok allerede sett den, men hvis dere er som meg, ikke ser så mye på film og selvfølgelig elsker Karpe Diem, se den. Dette er jo en konsertfilm, som ble laget som en avslutning på Heisann Montebello-prosjektet til Karpe. SÅ KULT. Virkelig, nesten for kult.

 

🌼 Jeg anbefaler dere å sjekke ut disse fine bloggerne i løpet av helgen:
Annikken Sørlie
Anja Catrine Venås
Anne Marthe Widvey
Anette Hovland
Kaja Marie
Alice Stenlöf
The Everygirl

 

🌼 Sjekk ut byens brukt-og vintage butikker. Oslo har en del å velge i, og det vet jeg andre byer også har. Nå som jeg har flyttet og ikke har økonomi til å kjøpe alt av møbler og redskaper nytt, har jeg virkelig kjent på gleden ved å kjøpe brukt. Jeg har handlet via Tise, Finn.no, Facebookgrupper, Fretex, vintage butikker og andre små bruktmarkeder jeg har har kommet over i Oslos gater. Kaffekoppen og frokostskålen dere ser under her for eksempel, er i keramikk og ble kjøpt på Maritabutikken på Løkka. Tar man seg tiden til å titte ordentlig, kan man virkelig være heldig å finne mange skjulte skatter på denne måten. Jeg elsker det.


🌼
Okei er dere klare for podcast? Søndag er dagen. Episodene gjøres offentlig i morgen!! Jeg publiserer et blogginnlegg når alt er klart. Vi kommer til å publiserer hele 3 episoder i morgen, som en slags kickstart på det hele (og unnskyldning for at det har tatt så lang tid hehe). Det blir en slags intro hvor dere blir kjent med oss, en nyttårsepisode som ble spilt inn rett etter nyttårsaften (man kan starte på nytt hele året right? haha gud..) og en “vanlig” episode hvor vi snakker om våre tanker rundt Tinder. Episodene kommer til å ligge på Spotify og i Anchor. Spotifylinken er egentlig den som tar tid, så det kan hende dere må høre via Anchor nå frem til den blir publisert på Spotify. Men jeg skal linke, så no worries! Æææ dette blir så gøy!

 

 


 

Q: Hva er dine planer for helgen?

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.