Last Updated:

En litt sein “Uka som gikk”

Categories Blogg, Hverdagen


Ukas opptur:

Hyttetur, familietid, gode rutiner, bra treningsøkter og ei fin skoleuke. Kan man oppsummere det sånn a tru? Uka før jeg reiste hjem var SÅ bra. Når det er vanskelig å velge en spesifikk opptur, blir jeg glad. Det var ei ekstremt hektisk uke, som jeg fortalte dere- men som jeg nå ser tilbake på som skikkelig fin. Jeg er supermotivert på skolen om dagen, har fått treningsgleden tilbake, hadde en fin dag sammen med ei god venninne, la meg tidlig, sov godt, våknet tidlig, lærte veldig mye nytt, dro på hytta og nyter tiden her sammen med familien. Denne uka er det vinterferie og jeg skal møte et par av venninnene mine hjemme igjen. Det blir så fint. Livet smiler og jeg jobber hardt med å smile tilbake, roe ned og ta i mot. Det er så så viktig.

 

Ukas nedtur:
Det har ikke vært noen spesielle nedturer denne uka som jeg kan komme på nå. Det eneste må være mangel på tid. Jeg trenger mer tid i hverdagen!! Jeg vil gjøre alt på en gang, noe som jo selvfølgelig ikke går i lengden. Tida flyr, dagene flyr, ukene flyr og livet flyr. Jeg vil henge med, være mer tilstede i øyeblikket. Og nettopp derfor trenger jeg å lære meg meditasjon (ref punktet over), for å faktisk oppleve alt det fine jeg får være med på.  Jeg har en tendens til å forsvinne litt i stress når jeg egentlig har det som best. Som om jeg stresser over å utnytte den gode dagen så godt som overhode mulig, få gjort mest mulig på kortest mulig tid liksom. Jeg trenger ro i stresset. Og det skal jeg jobbe med nå.

 

Ukas beste smak:
Kanskje ingen overraskelse, men må nok bli tacooofreedaaag denne uka også. Nå skal det nevnes at tacofredag kom på en lørdag og ble spist på hytta, som gjorde smaksopplevelsen om mulig ennå bedre. Jeg har jo begynt å bytte ut kjøttdeigen med kidneybønner og/eller andre belgefrukter, og endte med å kjøre en vegetarvariant denne helga også. Bruker man tacokrydder, smaker man seriøst ikke forskjell. Dere burde prøve. Jeg tror faktisk jeg kunne spist taco hver eneste dag uten å bli lei. Det finnes jo et hav av varianter!! En dag skal jeg smake ekte mexikansk taco, i Mexico! Det hadde vært kult. 

Ukas repeat låt: 
Always remember us this way- Lady Gaga, A star is born
Nei, jeg blir faktisk ikke lei for den er SÅ SJUKT fin!!

 


Ukas anbefaling:

Ukas anbefaling er en podcast: Monday Mantra. En perfekt podcast å starte uka med. Skikkelig motivasjonsboost, jeg lover!! Hør den.

Ukas tanke:
Jeg vil lære meg å meditere. Jeg ble nemlig skikkelig inspirert av ukas podcast episode av Treningspodden. Jeg tror meditasjon og mindfullness kan gjøre SÅ mye økt tilstedeværelse i eget liv. Det er undervurdert, missforstått og gjort mer komplisert enn nødvendig. Jeg tror jeg kunne fått veldig mye ut av det, og har derfor bestemt meg for å lære litt mer om det. Utvikle meg selv, for meg selv.

 


Ukas blogg:

Nouw.com/maddek  Ei nydelig jente, med en utrolig kul stil, som tar fine bilder og skriver bra. Alt i alt en veldig inspirerende blogg som jeg har begynt å lese fast. 

Ukas cravings:
Peanøtter. Jeg har spist peanøtter på hytta hele helga og det er søren meg undervurdert as!! Problemet kommer jo når man innser at man kanskje bør begrense seg litt, for det er lettere sagt enn gjort når noe smaker såpass digg. Heller salt enn søtt spør du meg, eller hva mener dere?

 

Ukas gladnyhet: 
Haha ny spalte neida joda. Jeg vlogger i vinterferien!! Har allerede begynt å sette sammen klippene, og kommer til å fortsette hele ferien, for så å publisere en vinterferie vlogg til dere så fort den er ferdig. Håper den blir bra for jeg er ikke så veldig rutta på den redigeringen ennå.. Jaja, noe blir det i hvert fall. Satser på kvantitet fremfor kvalitet heheh.

Akkurat nå: 
I skrivende stund sitter jeg på hytta, sola skinner endelig inn av vinduet, og jeg skal straks avgårde på skitur med mamma. Vi reiser hjemover senere i dag, så skal nyte denne nydelige dagen så godt som overhode mulig. Vinterferie og sol, kan det bli bedre? Nyt tirsdagen fineste dere- vi bloggeeeesss



Q: Hva skal du idag? 

2 kommentarer

2 thoughts on “En litt sein “Uka som gikk”

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.