Jeg koser meg i sola, hører på podcast, leser bok (jeg ble ferdig med “Det store bildet” av Gunnhild Stordalen nå. Jeg anbefaler absolutt alle å lese den boken. Noen bøker burde være obligatorisk lesing. Dette er en sånn bok. Så lettlest, rørende, lærerik og nødvendig. Burde vært pensum i skolen, spør du meg! Bruk sommeren til å lese den, vær så snill. Eller hør den på lydbok! Den har nettopp kommet ut på Storytel vet jeg). Tidenes lengste parentes slutt. Hehe.


🌺

Ellers prøver jeg å nyte sommerdagene så godt jeg bare kan. Plutselig sitter jeg på bussen tilbake til Oslo, klar for å starte på skolen igjen “i morgen”. Sånn er det alltid. Hva hadde du gjort i dag hvis i morgen aldri kom? Hvis alt som betydde noe, var i dag. Jeg hadde brukt tiden på ting som gjør meg glad. Genuint glad, typ lykkelig. Hva alle andre gjorde/så ut som de gjorde/ trente/spiste..? Nei, det hadde jeg ikke unnet en tanke en gang. Mitt liv, min dag. Jeg hadde lagt bort alt som ikke gav meg gode følelser. Telefonen hadde gått i søpla. Jeg hadde invitert de fineste menneskene jeg vet om, hjem til meg. For å feire livet og hverandre. Målet for dagen: smile genuint, le høyt, være snill mot meg selv, fylle kroppen min med kjærlighet. Natten hadde jeg brukt ute. Føle på naturens krefter, sove under åpen himmel, puste frisk luft, smile til sola, løpe med vinden, leke i vannet, danse i regnet. Hvorfor er vi sånn? At vi ikke innser realiteten av livet før det kommer en slags “siste sjanse” slengt i trynet på oss? Tiden flyr, vi må leve i dag, se opp, legge merke til alt rundt, lære, lese, smile, danse, løpe, le.

🌺


I dag skal du leve, ikke bare overleve.

Nyt denne fine sommerdagen. Det fortjener du <3

#nouwoutfit

2 kommentarer

2 thoughts on “Du skal leve, ikke bare overleve

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.