Hei dere! La oss bare bli ferdig med den delen hvor jeg hater på været okei? Oslo har bestemt seg for å gi oss en ny periode med snø, kulde, dritt og depresjon. Hadde jeg forventet det? Ja. Blir jeg fortsatt like lei meg? Ja. Takk Oslo, men nå er det faktisk nok.

Okei over til noe litt hyggeligere (i den grad en eksamensperiode kan kalles hyggelig). Jepp, årets andre eksamen står nemlig for tur. Tida flyr! Jeg sier alltid det. Fordi jeg må minne meg selv på at livet er nå. Vi er allerede i Mars og jeg har blitt ett år eldre siden sist jeg snakket med dere. Jeg hadde bursdag denne uken, fylte hele 24 år. Sjukehus. Hva i all verden har jeg drevet med i 24 hele år liksom? Nå når jeg skriver det blir jeg nesten litt redd. Denne følelsen kommer jeg sikkert til å ha når jeg er 30 også. Og 50. Og sikkert 80, 90 og 100 også. For hvert år som går blir den sikkert litt tyngre, litt vondere og litt mer stressende også. Livet flyr virkelig forbi. Problemer kommer og går. Oppturer og nedturer, dag ut og dag inn. Det løser seg alltid! Eller så lærer man noe man får bruk for senere. Vi må bruke hver dag. Helt seriøst. Hver dag inneholder SÅ mange muligheter. Til å virkelig kjenne, føle og være tilstedet i eget liv. I dag. Jeg vil leve, føle, gråte, le, spise, trene, reise, oppleve, møte, lære, mestre. Man kan ikke utsette nåtiden. Nået er unikt, en gave og det eneste du trenger å tenke på. Jeg er dårlig på det, og ikke bruke nåtiden til å stresse over fremtiden eller bekymre meg for fortiden. Hva gjør du akkurat nå? Hva tenker du på akkurt nå? Hva stresser deg? Gjør du noe bra for deg selv? Bruker du nåtiden til noe fint? Smiler du? Tenker du fine tanker? Har du det bra med deg selv? Har du en hverdag du trives i? Har du bra mennesker rundt deg? Ikke? Vell, det er aldri for sent å snu- og du kan aldri snu tidlig nok. Tida flyr. Livet forandres ikke med mindre du gjør noe med med det . Fortid vil alltid være fortid, men her og nå kan du faktisk endre fremtiden. Hvis du vil selvfølgelig. Jeg synes ikke man skal være fornøyd før man har det bra med seg selv her og nå. Uansett hvor hard, vanskelig og lang den veien kan føles, vil det alltid være verdt det til slutt. Jobben man gjør med seg selv, er aldri dårlig bruk av tid. Husk det.

Herregud jeg snakker meg alltid bort når jeg skriver.. Alt jeg ville var å ønske dere en fin onsdagskveld og minne dere på hvor bra dere er, og hvor mye dere faktisk kan oppnå ved å starte her og nå. Gå å ta livet med storm, vis hva du kan, vær deg selv og oppnå målene du har satt deg. Jeg vet du kan.

 

Nå skal jeg naile eksamen. Vi blogges!

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.