Last Updated:

Alt som er nytt

Categories Hverdagen

God morgen fra ny leilighet. Jeg har nettopp laget min første frokost! Klarte å finne både gryte, kaffekopp, vannkoker og skål. Små viktige seire når alt er nytt. Så lenge jeg får laget havregrøten min og kokt meg en kopp kaffe, går ting relativt bra. Jeg sov ganske dårlig i natt, våknet mange ganger. Sov på overflaten og tenkte mye. Det er skummelt å tenke på at dette nå er hjemme. Det føles ikke sånn nå, og den følelsen liker jeg ikke. Alt som er nytt er utrygt og skummelt. Jeg vet det blir bedre men sånn føles det nå. Gårsdagen gikk bra, mye venting, usikkerhet, usikre tanker, savn hjem. Sånn er jeg. Liker meg best i komfortsonen. Og der er jeg absolutt ikke nå. 

Klærne mine ligger fortsatt i søppelsekker på gulvet. Jeg tror jeg må ut å kjøpe kleshengere i dag. Få litt orden, både i hodet og på gulv. Planen er å gjøre det litt koselig rundt meg. Jeg tror nemlig det kan bli ganske koselig her! Det krever bare litt innsats. Alt jeg vil er å føle meg hjemme, føle meg trygg og vite hvor ting er. Da blir alt bra igjen det vet jeg. Familien kommer på besøk neste helg, og jeg gleder meg allerede veldig. For selvom jeg savner hjemme, familie, venner, trygghet og ro- er det den ene tingen jeg håpet skulle holde meg igjen her, som faktisk gjør at jeg ikke flytter hjem. Studiet. Jeg har bestemt meg for å gjennomføre, og det skal jeg klare. Med litt hjelp på veien så klart. Opp-og nedturer, mye følelser, lærdom og usikkerhet. Det er en del av livet! Alt som er nytt og skummelt, lærer man av. 

Gårskvelden ble brukt på trening. Jeg måtte ut å bevege meg. Samle litt gode følelser. De periodene ting er litt vanskelig og skummelt, tyr jeg ofte til trening. Vi mennesker er sånn. Vi leter etter kontroll, og går gjerne i samme felle igjen og igjen og igjen får å få den. Det er viktig å være selvbevisst. Vite hvorfor man gjør som man gjør. 

I dag er planen å samle alt som gir meg gode følelser. Venninnetid, trening, kaffe, frisk luft, god mat, blogg og kanskje en plante. Jeg trenger en plante til rommet mitt. Det er egentlig mye jeg trenger til rommet mitt når jeg tenker meg om. En ting av gangen. En dag av gangen. Jo flere dager, jo mindre skummelt. Aldri så nytt som i går igjen. Det er en fin tanke. God lørdag mine venner. Bruk den godt <3

 

Å sitte på Kaffebrenneriet med Lights And Lampstands – Grayson Kessenich på øret. Fint øyeblikk.

 

Processed with VSCO with a10 preset

 

6 kommentarer

6 thoughts on “Alt som er nytt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.