Fiberrike knekkebrød for hele deg!

Categories Mat

God onsdagsmorgen, vakre! Håper alt er bra med dere. 
Idag vil jeg dele en oppskriftsfavoritt med dere! Nemlig disse superdeilige fullkornsknekkebrødene dere ser under her. For min del, starter jeg ofte uka med å planlegge de kommende dagene- da også på matfronten. Nøkkelen i en hektisk hverdag, er enkle løsninger som gir deg rask energi, metter lenge, smaker godt, og er bra for kroppen. Det finnes mange gode knekkebrød, rundstykker og brød, med godt næringsinnhold på markedet om dagen- som absolutt ikke er noen dårlig løsning i det hele tatt. Men! Om du har lyst til å bake, og kanskje vil skryte litt ekstra av den hjemmelagde nistepakken din til kolleger, venner eller familie – anbefaler jeg deg å teste ut disse. Også så enkelt da!! Jeg elsker å toppe mine med kokt egg, avokado og kylling pålegg, ost med paprika og agurk, eller makrell i tomat. Altså, jeg blir sulten av å snakke om det liksom… Ellers kan jeg også anbefale dem til middag, ved siden av en deilig kyllingsalat, eller som tilbehør til en suppe. Her har du et hav av muligheter – og det beste av alt?
Dette er mat for hele deg.  

O P P S  K R I F T ; 
1 dl havregryn
1 dl grovmalt mel
2 egg
1 ts salt
1 dl solsikkekjerner 
1 dl gresskarkjerner 
1 dl linfrø
1 dl chiafrø
1 dl rosiner 
Vann til passe konsistens 

F r e m g a n g s M å t e ;  
Sett ovnen på 160c. Rør sammen alle ingrediensene i en bolle, og fordel massen jevnt på et stekebrett. Sett inn i ovnen i 10-12 min, før du tar ut og kutter formen til knekkebrødene (bruk pizzarulle!!) Sett deretter inn igjen og stek videre i 25-35 min, til knekkebrødene er gylne, sprøe og fine. Avkjøl på rist og nyt med deilig pålegg, ta med i matboksen, eller spis ved siden av en deilig middagssalat. Fiberrikt, smakfullt, og stappfulle av god næring. 

Processed with VSCO with 5 preset

Processed with VSCO with 5 preset

Q: Er dette noe du kunne tenke deg å prøve? 

1 kommentar

1 thought on “Fiberrike knekkebrød for hele deg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.