10 ting dere ikke visste om meg!

Categories Hverdagen

Heii mine venner ♥ 
Sola skinner, det er søndag, og jeg har planer om å lage meg en fiin avslutning på ei veldig fin helg. Jeg tenkte egentlig ikke si så mye mer enn at jeg har skrevet ett litt morsomt innlegg til dere, nemlig 10 ting dere ikke viste om meg! Jeg har prøvd å komme på ting jeg ikke har skrevet før, så jeg håper (og tror) jeg har klart det, og at dere syntes dette er litt gøy. Enjoy! 

1.
De tre siste årene, har jeg søkt på studier i utlandet. Noen av dem har jeg også kommet inn på- men jeg har backet ut hver gang. Hvorfor? Jeg vet ikke, det har liksom alltid kommet noe annet… En av mine største drømmer i livet, er å få bo med sollys og varme. Det har jeg skrevet til dere mange ganger før. Jeg krever ikke så mye, men de to tingene der, vet jeg vil gjøre noe med meg. Det er bare en følelse jeg har, og har hatt så lenge jeg kan huske. Det vil alltid komme noe i veien, og tidspunktet vil aldri bli perfekt- så det er ikke lengre en unnskyldning. Det er skummelt, men jeg vet jeg må prøve. Jeg vil og jeg skal prøve. Kanskje i år, kanskje om fem år. Det er en mening med den følelsen – jeg bare kjenner det.

2.
Jeg aldri prøvd røyk i hele mitt liv, og har ingen planer om å gjøre det heller. Stolt av det ja!!

3.
Pinterest er den mest brukte appen på telefonen min, etter instagram. Jeg bruker så sjukt mye tid på Pinterest at det nesten er flaut. Men hallo, det er jo genialt!! Jeg finner alt fra inspirasjon til treningsøvelser, sunne og gode oppskrifter og antrekk- til de vakreste sitater som treffer meg rett i hjertet, motivasjonstips og “lists”. Forsiden oppdaterer seg også etter hva jeg søker på, klikker på, og interesserer meg for – noe som gjør at det som kommer opp, treffer meg hver eneste dag, og automatisk gir meg en “good feeling”. Jeg har så mange “tavler”  i den appen, atte hjelp… Til de av dere som ikke har sjekket den ut, finner dere nettsiden HER.

4.
Noen meldte meg på Paradise Hotel 2017- og jeg var en av de “heldige” som ble kalt inn til intervju. Haha huff.. Det verste var at jeg fikk så panikk at jeg ikke turte å svare på mailen, ta telefonen eller svare på meldingene, fordi jeg helt seriøst ikke viste hva jeg skulle si. Identitetskrise much?? Etter ca 10 ubesvarte anrop, og et par mails, snakket jeg med deltakeransvarlig (som for øvrig allerede hadde tilbudt seg å holde intervjuet i Kristiansand for meg, fordi de tydeligvis veldig gjerne ville møte meg), og fortalte at jeg dessverre ikke var interessert. Og guuud så glad jeg er for det nå. Paradise-Marie, heh?? 😉 

5.
Jeg er den eneste av min venner som faktisk har fortsatt med blogging, etter “storhetstiden” på ungdomsskolen da alle hadde blogg. Dette er liksom min interesse, lidenskap, og noe jeg syntes er gøy – så hvorfor slutte? Som jeg har sagt før, så heier jeg så sjukt på alle som tørr å gå sin egen vei, står opp for seg selv og driter i hva alle andre mener – og da kan jeg jo ikke være noe dårligere selv, right? 

6.
Før ELSKET jeg å dra ut, feste og drikke i helgene. Det var hver eneste helg liksom- av og til 2 ganger i uka også! Jeg husker jeg gledet meg hele uka, til helga kom og vi skulle ut igjen.. Greit nok det, men ganske sykt å tenke på hvordan den tankegangen har endret seg! I løpet av de siste 2 årene, har jeg kanskje vært ute 2-3 ganger, typ når det har vært en bursdag eller noe spesielt som har skjedd. Jeg finner rett og slett ikke glede i det lengre, og har funnet ut at alkohol ikke gir meg noe som helst positivt. Jeg har derfor dratt ut edru når jeg har “måtte”, og ellers bruker jeg lørdagene på rolig kvelder med familie eller venner. Jeg har heldigvis mennesker rundt med med samme tanker som meg, noe som gjør alt litt lettere <3 

7. 
Jeg er en tenker. Det tror jeg dere har forstått, haha! Jeg tror helt seriøst jeg har vært igjennom alle tanker som finnes på denne jord, og alle mulige utfall av de fleste situasjoner. Utrolig slitsomt til tider, men også veldig lærerikt. Jeg hadde aldri vært så reflektert som jeg tørr påstå jeg er idag, om jeg ikke hadde havnet i situasjoner som har gitt meg noe å tenke på. Jeg tror det er en mening med alt som skjer, og at alt man går igjennom gjør deg til en bedre person i andre enden. 

8.
Frukt, candyking og kanelboller er mine topp tre guilty pleasures. Haha, litt av en kombo hæ? Jeg spiser altfor mye frukt, ikke bare fordi det er så himla sunt- men rett og slett bare fordi jeg syntes det er helt sjukt godt. Godt på ekte liksom! Candyking spiser jeg med god samvittighet, hver eneste lørdag. Fordi jeg kan, fordi jeg vil, og fordi det er en liten glede og motivasjon for meg. Kanelboller, altså hvor skal jeg starte..? Er det i det hele tatt mulig å ikke falle pladask for nybakte, varme, luftige, store, perfekte kanelboller? Den lukta og smaken – det bobler i hele meg bare av tanken!! Det eneste problemet her, er at det er altfor vanskelig å stoppe når man først har begynt. Da trøkker jeg gjerne ned ett par 2-3-4-5 boller på rappen.. ikke så smart, men så himla verdt det. Haha jaddaa! #kanelbollequeen 

9.
Jeg har brukt hele ungdomsskolen og VGS på å synge i kor, og etterhvert også være med som leder. Jeg sang altså i kor i 9 år!! Det hadde dere ikke trodd, hæ? Jeg har noen av de beste minnene fra ungdomstiden min her, og ville aldri vært foruten det. Minner og venninner for livet!

10.
Jeg er en av dem som ikke ANER hva jeg vil bli når jeg blir “stor”. Jeg har aldri vært veldig målrettet, når det kommer til jobb og studie og de tingene der. Jeg bygger på en måte veien mens jeg går, hvis man kan si det sånn..? Prøver, feiler, lærer og prøver på nytt- som jeg pleier å si! Før stresset jeg veeldig med nettopp dette, fordi jeg følte alle rundt meg viste hva de skulle og ville. Nå derimot, har jeg på en måte lært meg å godta og sette pris på det. Det er bare sånn jeg er, og det er helt greit å ikke vite hva man vil gjøre resten av livet, i en alder av 23 år. Når jeg velger studier for eksempel, søker jeg litt på impuls og litt etter interessene mine. Jeg kaster masse baller i lufta, og ser hva som faller ned. Jeg har alltid sagt at “det eneste jeg vet, er at jeg ikke vil ha en A4 jobb, et A4 liv, og en hverdag jeg ikke syntes er gøy”. Jeg høres kanskje kravstor ut, men jeg kommer aldri til å bruke livet mitt på noe fordi jeg må. Jeg skal gjøre noe jeg brenner for, engasjerer meg for og syntes er gøy. Jeg skal bruke livet mitt på noe jeg vil. 

Q: Noe du ikke viste? Eller ble overrasket over? 

2 kommentarer

2 thoughts on “10 ting dere ikke visste om meg!

  1. Sååå mye morsomt å lese som jeg ikke visste! Skjønner godt du fikk den følelsen angående Paradise Hotel, haha! Så komisk 😀 Men, veldig artig!! Og såå spennende med studier i utlandet. Har selv drømt lenge om det, men vet ikke om jeg hadde turt selv 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.