Tar ansvar

Categories Trening/helse

God morgen, torsdag <3 
Idag våknet jeg til solstråler inn vinduet mitt- og wow for en diiggg følelse! Årstiden min begynner å nærme seg, og jeg kjenner at jeg virkelig trenger det så inderlig nå. Jeg er så lei av snø, is, vind, kald luft, å fryse- at jeg snart spyr. Det værste er hverdagsaktiviteten min (yrkesskada). Altså, aldri i verden om jeg hadde klart å nå de anbefalte 10 000 skrittene hver dag, når jeg såvidt orker å gå 30 meter til treningssenteret! Jeg elsker jo å gå tur ute, og å gå lange kveldsturer med venninner hvor alt vi gjør er å snakke, er noe jeg virkelig ser frem til å gjøre igjen. Jeg slår et slag for hverdagsaktiviteten altså, for den er så himla undervurdert. 

Ellers har denne uka vært litt rar. Jeg startet uka hjemme, hvor jeg fikk kommet godt i gang med det lille oppussingsprosjektet jeg fortalte dere om. Treningslysten har ikke vært tilstede i det siste, da kropp og hodet ikke helt har spilt på lag. Jeg har rett og slett ikke hatt tid, lyst eller overskudd til å trene- noe som for meg ikke funker i lengden. Jeg trenger gode treningsuker for å fungere på alle andre plan i livet, og kom meg heldigvis på trening igjen i går. Idag føler jeg meg hundre ganger lettere, og kjenner endelig på lysten til å lage meg ei god treningsuke igjen. Dere aner ikke hvor deilig det er å kjenne på den følelsen. For meg handler det ofte om å bare gjennomføre den ene økta, før jeg er tilbake i gode vaner igjen. Det er bare det at, den ene økta kan føles så himla vanskelig å gjennomføre av og til – og slik var det altså denne gangen. I en sånn situasjon, når jeg vet hva jeg gjøre, men ikke klarer å gjøre det – handler det for meg om å lage avtaler som tvinger meg. Jeg lager for eksempel treningsavtaler med venninner! Jeg tar rett og slett ansvar for egen lykke, og “lurer” kropp og hodet inn i en situasjon jeg vet jeg må igjennom, men ikke orker tanken på. Funker som bare rakkern ; ) 

. . .  ”  I`m the hero of this story. ” 

Ahh, sollys altså – verdens vakreste ting. 

Nå skal jeg straks møte ei venninne! Vi skal ut i det fine været å shoote litt bilder til diverse, før jeg skal gjennomføre ukens første legday. Nei, det er aldri for sent å starte uka – og akkurat denne uka syntes jeg torsdag var en fin start. Ønsker dere en fiiin dag, så snakkes vi senere <3 

1 kommentar

1 thought on “Tar ansvar

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.