Fredagstanker!

Categories Hverdagen

.. OH FRIDAY, LET ME HUG YOU. 

Følelsen av å våkne opp til fredag, helg og deilige dager i vente – finnes det egentlig noe bedre? Jeg hadde en skikkelig fin dag i går, og skal absolutt ta med meg den gode følelsen inn i denne dagen. Jeg føler jeg er litt tilbake i meg selv om dagen! Det er som om den trygge følelsen er tilbake i kroppen- jeg føler jeg får til ting, klarer å være tilstede, setter pris på hver dag og øyeblikkene den gir meg. Vanskelig å forklare, men det er den innvendige roen tror jeg. Den kommer og går, og når den da kommer tilbake etter en litt stressende, eller kanskje litt tung periode- verdsetter man den så innmari! Vet ikke om dere kan relatere… eller om jeg bare babler.

Fredag for meg betyr kos. Det betyr god mat, avslapping med god samvittighet, tv-kveld, og alt som gjør meg glad. Jeg tenkte på dette i går kveld da jeg gikk hjem fra middag med to venninner, dette med å være “sin egen lykkes smed” som det så fint heter. Hvor viktig det er! Der jeg gikk alene i mørket, med hetta dratt ned over ansiktet for å ikke fryse- tok jeg meg selv i å kjenne på en plutselig takknemlighetsfølelse. Jeg vet ikke helt hva det var? Jeg smilte i hvert fall for meg selv selv- og det må da bety noe..? Jeg tror det var en blanding av en fin kveld med to venninner som betyr hele verden for meg- og følelsen av trygghet, tilfredshet, stolthet og ro. Jeg vet ikke. Det var en god følelse i hver fall. Jeg ville liksom ikke at denne gode følelsen skulle gå bort, og gikk aktivt inn for å fortsette den gode tankegangen, rose meg selv, og lage små punkter på hva jeg skulle gjøre når jeg kom hjem til leiligheten for å holde på den gode følelsen. Punktene ble som følger; 

– Jeg skal tenne lys. 
– Koke meg en stor kopp varm solbærsaft. 
– Redigere litt bilder. 
– Kutte opp litt frukt, og nyte hver bit. 
– Drømme meg bort i Pinterest-verden.
– Se dagens episode av Camp Kulinaris (mitt nye favorittprogram som ligger gratis på Viafree!!) 
– Finne 3 positive ting ved denne dagen, jeg vil ta med meg videre til i morgen. 
– Gi kroppen min en god natt søvn – det fortjener den. 

Disse små tingene her, gjorde meg glad. Det skulle altså ikke mere til. Tenk så enkelt! Og det eneste som skulle til, var å være bevist på egen tankegang og aktivt gå inn å veilede litt. Ha en fin fredag dere – gjør den fin ♥  



DAY 60 OF 365: 

I pray that the month of March is filled with growth, blessings, new opportunities, love, miracles, healing, and change. Amen.

Q: Er du din egen lykkes smed? 

6 kommentarer

6 thoughts on “Fredagstanker!

  1. Elsker at du deler slike tanker og ord. Det er så inspirerende, og du får det fram på en fin måte 🙂 Håper du fortsetter med dette!

  2. Ville bare dele med deg at vi har en giveaway på bloggen for øyeblikket hvor du kan vinne et helt nytt par med Gucci Sneakers til en verdi av ca. 5.000 kr. Så bli med om du vil <3 klem

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.