Har du noen gang: 

1. Skulket skolen?
Ja på ungdomsskolen og videregående var det mye ugyldig fravær dessverre.. Jeg hadde garantert ikke kommet meg i gjennom skolen i dag hvis fraværsgrensa var en greie når jeg var yngre, for å si det sånn! Jeg har nok aldri vært spesielt skoleflink nei.

2. Tatt dop?
Nei. Aldri tatt og kommer heller aldri til å ta. Har EKSTREMT lite til overs for folk som driver med sånt. Så utrolig lite gjennomtenkt, dumt og barnslig. 

3. Slått opp med noen?
Nei, og det håper jeg ikke jeg må gjøre heller.. Huff, noe så vondt.. 

4. Gjort noe ulovlig?
Ja fy søren dette er faktisk flaut, men på ungdomsskolen var det en “greie” å naske. Det var da nasking av smykker, øredobber og armbånd på de typiske kjedebutikkene H&M, Cubus, Gina som gjalt. Jeg fulgte selvfølgelig strømmen (hvor lite selvstendig går det an å bli Marie), og nasket i vei. Problemet mitt kom jo når samvittigheten kom. Det var faktisk på denne tiden jeg forstod hvor ekstremt sterk samvittighet jeg har. For vet dere hva jeg endte opp med å gjøre? Jeg måtte si det til mamma!! Jeg klarte jo ikke sove om natten med den tanken liggende i hodet?? Etter et par timers samtale på rommet, midt på natta, dro jeg frem alt jeg hadde nasket å gav det til mamma. Det hele endte med at mamma måtte dra å levere tilbake tingene til butikken å si unnskyld for meg. For det turte jo ikke jeg! Gud bedre. Det var siste gangen det skjedde, for å si det sånn!

5. Tatt tatovering?
Jepp, jeg har 5 små tatoveringer. Kan du gjette hvor?

 Favoritt..

1. TV-program?
Akkurat nå må jeg nok si Bloggerne eheh. 

2. Film?
The fault in our stars. 

3. Sang?
Scars to your beautiful – Alessia Cara. Det er noe med den teksten jeg bare føler veldig sterkt. En sang jeg kan høre igjen og igjen og igjen uten å bli lei. 

4. Sted?
Vigebo. Hjemme hos familien, her jeg har vokst opp. Og på hytta! De to stedene jeg har vært, som får meg til å slappe av på en helt annen måte enn noe annet sted. 

5. Bok?
Tusen Strålende Soler av Khaled Hosseini

6. Blogg?
Jeg har fått opp øynene for Kenza igjen den siste tiden. Jeg har omtrent sett alle videoene hennes på Youtube i løpet av helga haha! Bloggen hennes er også helt fantastisk. Personligheten hennes, livsstilen og alt hun har oppnådd, inspirerer meg veldig. Jeg blir rett og slett glad av den dama. SÅ vakker.

Velg èn:

1. Usynlig eller muligheten til å kunne fly?
Muligheten til å kunne fly, lett! Da kunne jeg flydd bort fra alle jeg ikke ville skulle se meg. Flydd verden rundt, sett alt jeg ville se, opplevd alt jeg ville oppleve.

2. Godteri eller kake?
Kake. Jeg er veldig svak for gjærbakst og kaker. Godteri klarer jeg meg fint uten faktisk. 

3. Instagram eller Facebook?
Vanskelig.. Hvis jeg måtte velge èn, ville jeg kanskje valgt Facebook for å beholde kontakten med venner og familie. Så hadde jeg heller begynt å bruke “album” igjen, for å kunne dele og redigere bilder. Instagram tror jeg nesten jeg hadde hatt litt godt av å slette i blant. 

4. Pepsi Max eller Cola Zeroh?
Pepsi Max!!

5. Blind eller døv?
Huff nei, den er nesten umulig. Tenk å aldri kunne høre på musikk igjen, aldri kunne høre stemmen til venner og familie. Men så vil jeg heller ikke leve i mørket, og aldri kunne se natur, oppleve vakre øyeblikk, eller aldri se dem jeg bryr meg mest om igjen! Nei, denne vil jeg ikke tenke på en gang. 

6. Te eller kaffe?
KAFFE!

Design ditt eget drømme liv: 

1. Bo sted?
Akkurat dette synes jeg faktisk er veldig vanskelig. Men! Hvis jeg kunne gjøre hva enn jeg ville uten å tenke realistisk, ville flyttet hele familien og alle vennene mine til et varmt land. Et sted med sol, varmegrader, strand, basseng, båtliv, hav, med masse deilig fersk frukt, grønnsaker og trær i hagen, palmer, solnedgang, små hyggelige kafeer, gåavstand til byliv, unike restauranter og shopping, dere vet.. Og ja, jeg kunne sikkert flyttet til et slikt sted selv- men hva er vell drømmestedet, uten dem jeg er glad i? Hmm vanskelig altså..

2. Familie?
Jeg har garantert hund(er). Og forhåpentligvis en mann eller kjæreste å dele livet mitt sammen med. Barn vet jeg ikke, det er for tidlig å si for min del. 

3. Karriere?
Jeg håper jeg har drømmejobben. Drømmejobben min er variert, utfordrende, gir meg mestringsfølelse og lar meg oppleve nye ting. Den må gi meg muligheten til å reise, se verden, bli kjent med mennesker, være kreativ, gjøre en forskjell for noen, og ha det fint med meg selv på veien. Kravstor? Kanskje, men det synes jeg faktisk man skal være når det er snakk om egen lykke. 

4. Bil ?
Jeg har alltid ønsket meg en liten hvit Fiat 500 med sorte skinnseter og åpent tak. Hahah, gud så lenge jeg har snakket om den bilen. Så ja, siden jeg ikke har peiling på bil får den vell bli den da!  

5. Hus?
Jeg klarer ikke bestemme meg mellom “dritfint, stort, lyst hus med lange vinduer, marmor, matte farger, gull, bronse, minimalistisk stil og perfekt interiør” og “hjemmekoselig, litt mindre, varmt, lunt hus med unik, spesiell stil, litt mer farger og litt mørkere stemning”. Hahah skjønner? Alt jeg trenger er egentlig varme, ro, kos og følelsen av å være hjemme. Da er jeg happy. 

6. Vennekrets?
Dem jeg har nå. Helt klart. Jeg føler virkelig at de menneskene jeg har i livet mitt nå, er de beste menneskene jeg kunne hatt. Håper de blir med meg for alltid. 



Rabattkoden “MARIEV” gir 15% på alle ordinære varer på Junkyard. 
(Gjelder kjøp over 500kr)



Q: Hvordan ser ditt drømme liv ut? Nå er jeg spent!

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.