Til de av dere som leste gårsdagens innlegg

Categories Mat

God morgen fineste dere. Jeg har en ting jeg vil si. Jeg vet ikke om noen av dere har lagt merke til det, men gårsdagens blogginnlegg er nå fjernet og slettet. Jeg står vanligvis for det jeg skriver og mener her på bloggen, men når jeg føler det kan ødelegge mer enn det gir- nei da er det ikke verdt det. Jeg fikk tilbakemelding på at gårsdagens innlegg ble tolket på en litt annen måte enn jeg så for meg, og valgte derfor å slette det. Innlegget lå likevel ute i hele går, noe som er litt av grunnen til at jeg skriver til dere her og nå. 

Til de av dere som leste gårsdagens innlegg: Meningen var aldri å få noen til å føle seg dårlig. Selvfølgelig skal man kose seg med mat i jula!! Det var absolutt ikke det jeg mente. Målet med innlegget var å sette fokus på litt andre ting enn kun maten i jula. Jeg vet mange har et elsk/hat-forhold til høytider som denne, nettopp på grunn av det enorme fokuset rundt mat. Alt annet blir liksom litt glemt bort- og det var de tingene ønsket jeg å snakke litt om. Jeg vet mange har et anstrengt forhold til mat, i ulik grad og form. Den vanligste formen for spiseforstyrrelse i Norge er faktisk overspisingslidelse, viste dere det? Det er mange flere enn vi tror og ser som sliter, og det tror jeg er litt viktig å huske på nå i jula. Mange mennesker går inn i desember med en klump i magen og gruer seg til alt som skal skje. Man vet faktisk ikke hva som foregår i hodene på dem som sitter rundt bordet, før man faktisk spør. Målet med innlegget mitt var absolutt ikke å gi dere dårlig samvittighet for å kose dere med god mat i jula. Og til de av dere som tolket det sånn, beklager jeg av hele mitt hjertet. Selvfølgelig skal vi kose oss med masse god mat i jula! Jeg mener bare at man skal ta hensyn til dem rundt seg, og vise forståelse for at dette ikke er like lett for alle. Vis at du bryr deg, spør, diskuter og reflekter. Det er mange flere ting med jula som mister sin verdi, og det var alt jeg ønsket å få frem. Jeg forstår nå at innlegget kunne mistolkes, og at jeg sannsynligvis kunne formulert meg på en annen måte. Men alle kan gjøre feil, ikke sant?

 Til de av dere som leste gårsdagens innlegg: Meningen var aldri og få noen til å føle seg dårlig. 
 

Processed with VSCO with c8 preset

Processed with VSCO with c8 preset

Processed with VSCO with c8 preset

Processed with VSCO with c8 preset

Processed with VSCO with c8 preset

Processed with VSCO with c8 preset

2 kommentarer

2 thoughts on “Til de av dere som leste gårsdagens innlegg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.