God morgen, Mandag!!

Categories Trening/helse

Åh gud, det er på dager som dette jeg forstår hvor glad jeg er for at jeg har laget meg en hverdag jeg trives i. Det er mandag, jeg våknet tidlig, det regner ute, er grått og trist, jeg har en del jobb som skal gjøres, jeg skal tilbake på trening etter en altfor lang pause- og alt ligger egentlig til rette for en skikkelig hard blåmandag. Føler jeg den? Ikke i det hele tatt. Jeg gleder meg som en liten unge! Det høres sikkert rart ut, men slik kan du faktisk få det om du legger litt innsats i å trives i egen hverdag. Jeg har aldri forstått meg på mennesker som bare flyter med, og som nesten virker litt likegyldig til egen lykke. De som syntes alt er “greit nok”. Livet skal ikke være “greit nok” etter min mening- det skal være DRITBRA. Og for at livet skal bli dritbra, må DU gjøre det dritbra. Og et sted å starte da, er å ta tak i de tingene som kun er “greit nok”. Misforstå meg rett nå, ingenting er perfekt og dødsbra hele tiden- men dette handler om generell hverdagslykke. Du trenger ikke nødvendigvis og elske å brette klær på jobben din i klesbutikk- men du kan elske å jobbe med mennesker, du kan trives med å yte kundeservice, og du kan like miljøet blant de ansatte og alt dere skaper sammen. Skjønner? Sett deg ned og vurder de områdene i livet ditt som betyr mest, og som du trenger for å ha det bra i hverdagen. Jobb, kjærlighet, familie, trening, venner, andre relasjoner, tanker og følelser om deg selv, osv.. Hva er “greit nok, kunne vært bedre” og hva er “dritbra, dette gjør meg så glad”.
Her starter det. For det er først når du vet hvor det svikter, at du kan gjøre en endring. 

Jeg utfordrer deg til å sette av et par minutter i løpet av denne mandagen, til nettopp å gjøre dette. Jeg lover deg, å skape seg en hverdag man trives i, vil gjøre deg til den absolutt beste versjonen av deg selv. Det krever ikke så mye, og man trenger ikke gjøre alt på en gang heller! Start med de små endringene, la dem vare, skap en ny rutine- å se hvordan ting endrer seg. Om det kommer til trening, kosthold, jobb, eller relasjonen du har til familie, venner eller kjæreste. 
. . . . 

Ellers ønsker jeg dere en fiin mandag, og en deilig start på uka! 
 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.