Hyttetur, stillhet og alenetid.

Categories Reise

Heii fine fine dere <3 Da var søndagen her, og jeg har nettopp kommet hjem fra ei veldig fin, rolig, og avslappende helg på hytta sammen med ei venninne. Som dere vet, er hytta et av mine favorittsteder i hele verden, og det finnes ingen andre steder jeg slapper så ordentlig av som nettopp her. Og det trengtes! Å dra fra en storby som Barcelona, med konstante lyder, mennesker, biler og musikk- til å sitte midt i skogen med fuglesang som eneste lyd, var ubeskrivelig godt. Men, med håret i dott og hyttestil, har jeg dessverre ikke så mange bilder å dele med dere. I hvert fall ikke av oss selv.. Men mat og naturbilder derimot, det er det nok av! Haha, jeg burde seriøst starte en matblogg heller.. Så ja, jeg velger å dele litt av det jeg har, og håper dere syntes det er litt gøy å se på likevel. 



  Det enkleste er ofte det beste. 

Frokostene på terrassen utenfor hytta er alltid de beste. Å spise mat i naturen, og generelt ute i frisk luft, er helt fantastisk deilig. Jeg tror jeg kunne spist hva som helst, og det hadde smakt himmelsk. Lørdag morgen startet slik, med frokost på terrassen. Vi stekte rundstykker, kokte egg, drakk sjokkomelk- og jeg hadde selvfølgelig den daglige koppen min med kaffe. Anbefaler foresten sjokolademelk i kaffen. Shit så digg det var. Det eneste vi hørte (og så), var skogen og fuglene. Ro, balsam for sjela, lykke, meditasjon? Kall det hva du vil. Nødvendig kaller jeg det. 

Processed with VSCO with 6 preset

Processed with VSCO with 6 preset

Processed with VSCO with 6 preset

Sola tittet frem utover kvelden, og lagde perfekt lys for litt bilder. Dere vet jo jeg elsker lens fare, så når kveldssola bestemmer seg for å jobbe på lag, kan jeg ikke annet enn å benytte meg av anledningen. Jeg har en drøm om en slags roadtrip gjennom Norge, kun for å ta bilder en gang. Sove ute, kjøre i vakker natur, drikke kaffe, og stoppe for å ta bilder. Det er så mye fint i dette landet, og jeg har lyst til å se mer. En dag.

 Og by the way, så har jeg har forresten falt pladask for skyr-isen. Den er så god! Jeg spiste så mye is og candyking i går kveld, at jeg ble fysisk kvalm. Vanskelig å stoppe når man først begynner eller hva? Jaja, det er bare sommer en gang i året (og lørdag en gang i uka heheh). Det var såå verdt det. 
 

Nå er jeg hjemme igjen, og ligger egentlig bare å slapper av. Alene. Det har gått veldig i ett de siste ukene, og selvom ferie og helgeturer er kjempegøy å utrolig koselig, så kjenner jeg at jeg er klar for å tilbake til litt rutiner og hverdag igjen imorgen. Jeg skal bruke søndagen på å slappe av og lade opp. Som jeg har fortalt, er alene-tid min måte å få ny energi på. Det er faktisk helt nødvendig for at jeg skal kunne være sosial ellers, fungere på jobb, trene, og prestere ellers i hverdagen. Så nå som jeg har vært rundt masse mennesker konstant, over en veldig lang periode- kjenner jeg virkelig trangen til å bare være meg litt. Så ja, det er planen for idag. Pluss at jeg skal en liten tur ut å spise sushi med lillesøster senere ikveld. Sunday-sister-date! Det blir kos.

Ha en fin søndag videre! Vi blogges snart <3 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.