Gi deg selv en bra uke – mine tips

Categories Trening/helse

G O D  M O R G E N  M A N D A G ! 
. . . 
Ny uke, nye utfordringer, og nye muligheter til å endre det som ikke funket så bra forrige uke, starte på nytt, bli bedre, jobbe med deg selv, og oppnå det du vil. I know, you know- men det er så sant, og så utrolig viktig å huske på.

Jeg tenkte derfor å starte uka med et par tips jeg selv bruker for å slippe unna den værste mandagsfølelsen, og lage meg en så fin uke som mulig. 
Here you go; 

1. Jeg tror virkelig på “the law of attraction”, altså at det du virkelig tror på, gjør og tenker, kommer til deg. Start i det små ved å skriv ned et par små ting på telefonen eller i en liten bok, som er positivt med nettopp denne uken eller dagen. Enten noe du gleder deg til, noe du er takknemlig for, eller noe som får deg til å smile. På morgenen skriver jeg gjerne ned noe jeg er takknemlig for- og på kvelden før jeg legger meg, skriver jeg ned noe som har fått meg til å smile i løpet av dagen. Tro meg, starter du å gjøre dette til en daglig rutine, kan du endre tankesettet ditt og oppleve mer overskudd, glede og positivitet i hverdagen. Start idag og gjør dette hver dag de neste 30 dagene. Se hva det gjør med deg!

 

2. Vær bevist på å ikke klage, og spesielt ikke på ting som du ikke har kontroll over. Det er unødvendig bruk av energi og tid, og vil absolutt ikke løse problemet. Finn heller frem lista du skrev på morgenen idag, og prøv å fokusere på det positive av stuasjonen istedenfor. Kanskje det var dette som skulle til, for at du skulle komme i mål, lære noe, se noe, oppleve noe, osv… På denne måten vil du oppleve at du tiltrekker deg positive følelser tilbake, noe som igjen kan øke livskvaliteten din.“The law of attraction”


3. Gi kroppen din bevegelse, vann, næring og gode følelser. Mange føler seg kanskje litt kvalm eller uggen etter ei helg med litt ekstra usunnheter, lite bevegelse og dårlig balanse. Gi kroppen din det den trenger, og vær bevist på hvor hardt du pusher den. Jeg føler meg ofte bedre bare ved å starte uka med en sunn og næringsrik frokost, passe på å få i meg vitaminer og mineraler igjennom frukt og grønt- hele dagen igjennom, drikke masse vann for å få renset kroppen og føle meg hydrert, fylle magen med sunn og god næring, være i bevegelse og få kroppen i gang, ta ting i mitt tempo og fokusere på å føle mental balanse. 

4. Lær deg å sette pris på de små tingene. Livet ditt er laget av mange små øyeblikk. Vær bevist på dem, lær deg å skille dem fra hverandre- og sett pris på de fine, glade og spennende av dem. Det er disse øyeblikkene som du vil huske, og sitte igjen med som “ditt liv”. 

5. Vær snill og god mot de rundt deg, og gjør noe ekstra fint for et annet menneske minst en gang i løpet av dagen. Humøret vårt smitter, og det å være den personen som får andre mennesker til å smile, vil automatisk gi deg en god følelse. I tillegg til at “godhet slår tilbake på den som viser det”. God karma finnes også, det tror i hvert fall jeg! 
 

Q: Hva tror du?

5 kommentarer

5 thoughts on “Gi deg selv en bra uke – mine tips

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.