3 tips for god helse i påskeferien

Categories Trening/helse

Reklame | Barasportswear.com

Heiii mine venner, nyter dere ferien? Det håper jeg virkelig – det jo tross alt bare påske en gang i året, right? ♥​  ♥​  ♥​ 
Jeg regner med de fleste befinner seg på hytta, i skisporet, eller på sofaen med påskeegget godt plassert på magen. Riktig? Generelt når det kommer til ferier, helligdager, og diverse spesielle anledninger- blir det alltid snakket ekstremt mye om hvordan man skal (og eventuelt ikke skal) forholde seg til alt som har med ekstra hvile, late dager, masse god mat, ekstra søtsaker, mindre trening.. you name it! Lista er lang, og det kan være vanskelig å vite hva man bør/ikke bør gjøre for å opprettholde eventuelle resultater, eller bare ikke gjør det vanskeligere enn nødvendig å komme i gang igjen når hverdagen dukker opp. Den såkalte “julesmellen” trengs ikke mer enn en gang i året, men det må da være lov å kose seg litt også, eller hva tenker dere? 😉

1.
Et par ekstra dager uten rutiner her og der, har SÅ UTROLIG LITE å si i det store og hele bildet. Dette må vi bare minne oss selv på, så fort den dårlige samvittigheten nærmer seg. Resultatene kommer når du jobber for dem over en lengre periode. Du kan derfor ikke ødelegge dem på bare et par dager uten trening, eller med litt ekstra god mat – så lenge du faktisk kommer tilbake til gode rutiner igjen da så klart! Så ro ned, slapp helt av, og prøv å tenke at alt dette egentlig bare gir deg en ekstra boost i andre enden. For ja, den økta du får etter et par dager på sofaen med litt ekstra sjokolade- WOW!

2. 
God helse handler også om hodet, tankegangen, og alle følelser vi har inni oss. Det er faktisk veldig viktig å huske på, dere! En stor del av det å leve en sunn livsstil, handler derfor om å bruke tid på ting som gjør deg glad. I ferier som nå, er det å pleie relasjoner, bruke tid med familie og venner, gi kroppen hvile og søvn- og rett og slett gi seg selv lov til å kose seg, smile og ha det litt ekstra fint. Denne betydningen av “god helse” er minst like viktig, og absolutt verdt å “trene opp” på lik linje med alt annet. 

3. 
Spis påskeegget ditt med god samvittighet, ta deg en skitur med familien, eller en liten kveldstur med ei venninne etterpå. Jeg maser og maser om denne balansen, men det er kun fordi det er det som funker. Det aller beste du kan gjøre for deg selv- er å legge fokuset over på helt andre ting enn hvor mye sjokolade du skal/ ikke skal spise, hvor mye du skal trene, hvor mye du skal slappe av, hvor dårlig samvittighet du har for alt du stappet i deg i går kveld etc..
Har du et forhold til egen helse, hvor dette er det eneste du fokuserer og tenker på, har du missforstått “god helse” og “sunn livsstil”– for det er absolutt ikke sunt. Tro meg, du vil føle deg en million ganger bedre om du spiser den sjokoladen med venninnene dine, nyter øyeblikket, ler og koser deg, og drar på trening når du kjenner du har lyst til å gi kroppen din litt bevegelse. Da trener du både hodet og kroppen, og som sagt- det å jobbe for god helse, krever faktisk at du må trene opp hele deg, ikke bare det fysiske. Igjen, et par ekstra dager med kos har så utrolig lite å si- så lenge du ikke spiser lilla påskeegg og ligger på sofaen, hver eneste dag resten av året- noe jeg regner med sier seg selv at ikke er fullt så smart, haha! 
3-4 dager av 365 er jo INGENTING!! 

 ” Skriv inn “Marie15” i rabattkodefeltet, for å få 15% på denne lekre tightsen, pluss hele sortimentet på Barasportswear.com “

Q: Hva er dine tanker om “god helse”? ​♥​

3 kommentarer

3 thoughts on “3 tips for god helse i påskeferien

  1. Kjempe fine tips du deler her! For meg er det utrolig viktig med god helse, som for meg betyr å bevege meg hverdagen (minst 30 minutter hver dag) i tillegg til å trene styrke noen ganger i uken for å holde meg sterk. I tillegg er det viktig for meg med et balansert og sunt kosthold, der jeg også kan kose meg litt også 🙂 kjempe fine bilder av deg 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.