Proteinrik Smoothie bowl

Categories Mat

God morgen, og god tirsdag
Wow, igår var en skikkelig gøy og hektisk dag – så hektisk at jeg rett og slett ikke rakk å blogge.. Jeg har jo som sagt eksamen på fredag, og bruker mye tid på treningssenteret for å øve. Igår trente jeg først min egen økt, før jeg dro hjem for å lese pensum. Jeg hadde tidenes beste mandagsøkt, og økte både i markløft og knebøy!! Jeg startet liksom fra scratch med disse øvelsene for bare et par mnd siden, så det å se at all treningen har gitt resultater, var en helt sinnsyk lykkefølelse!! Anyway, etter jeg hadde lest et par timer, dro jeg på gruppetime med ei venninne –  for SÅ å busse videre på trening IGJEN for å øve teknikk med ei PT-venninne på jobb. Alt denne kroppen klarer ass! Litt mye på en dag, men fy søren så inspirerende og gøy dag! Det er på dager som denne, jeg kjenner jeg er på rett vei. Det er dette jeg trives med, og når man koser seg og har det gøy på veien, kan man klare det meste!

…På såpass lange og effektive dager som denne, er god planlegging alfa-omega! Jeg hadde litt ekstra tid på morgenen, og mixet derfor sammen denne deilige skålen som jeg satt klar i kjøleskapet til etter trening. Ikke rart jeg fikk en såå deilig økt, når jeg viste at det var dette som stod å ventet på meg, haha! Planen var egentlig å lage en slags “fluff”, men jeg vil jo kanskje si det ble mer en smoothiebowl. Er ikke så nøye hva det ble egentlig- godt smakte det uansett!! Så godt at jeg vil dele oppskriften med dere;
 

PROTEINRIK SMOOTHIEBOWL MED BRINGEBÆRSMAK :
2 eggehviter
2 dl melk
1/2 banan
150-200 g frosne bringebær
2 ss Kesam vanilje/naturell

TIPS; Start med å mixe eggehvitene i 3-5 min, før du blander inn resten av ingrediensene. Dette gir en mer luftig konsistens! La gjerne skålen stå i kjøleskapet en liten stund før du skal spise den – da det etter min mening, gjør den ekstra god og fluffy.

TOPP MED :
1 håndfull mandler
2 ss Cottage Cheese
Mer frosne bringebær

 

Q: Hvordan ser din favoritt smoothie bowl ut?

5 kommentarer

5 thoughts on “Proteinrik Smoothie bowl

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.