“Hva slags styrkeprogram brukte du for å gå ned i vekt?”

Categories Trening/helse

God søndagsmorgen dere! Åh, idag er det faktisk litt trist å tenke på at helgen snart er over – for den har vært såå fin!! Heldigvis har søndagen såvidt startet, og den har jeg planer om å nyte! Idag står nemlig familietreff på planen, og forberedelsene er allerede igang. Sommertreff er alltid hyggelig, og kjenner jeg familien rett, blir det grilling, fisking på brygga, krabbemåltid, bading(?) og hygge til sola går ned. Jeg har på følelsen av at dette blir ennå en superfiin dag!

For et par dager siden fikk jeg en kommentar på bloggen fra ei søt jente som lurte på om jeg kunne skrive litt mer om hvilke styrkeøvelser jeg kjører på trening, og hvordan jeg satte opp treningsøktene mine for å gå ned i vekt. Dette er et vanskelig og stort spørsmål, både iforhold til at jeg hverken har utdannelse eller er noen fagperson – òg fordi dette er så utrolig forskjellig fra person til person. Jeg har skrevet et utfyllende innlegg om min vektnedgang  HER til de som er interessert i å lese mer om min vei – for det er viktig å understreke, jeg vet kun hva som funket for meg, og det kan være helt feil for deg. Det er også en av de største grunnene til at jeg ikke skriver spesifikt hva jeg trener, hvor lenge, kg, reps, styrke, kardio osv.. Presset er stort nok fra før, og jeg passer mer og mer på hva jeg poster og ikke. Jeg har en million dårlige treningsdager, cheat-days, perioder uten trening, dager jeg går hjem fra senteret etter 2 min på mølla, dager jeg ligger i senga hele dagen og bare spiser is med skje. Og ja, jeg spiser gjerne opp en 2 liters isboks med skje! Disse dagene, prøver jeg å passe på og ikke poste gamle treningsbilder med motiverende ord – for der og da, når jeg ligger med isboksen i senga, er jeg søren meg ingen wonderwomen og det vil jeg ikke lure noen til å tro heller. De dagene jeg derimot har ei skikkelig god treningsøkt, en god periode eller klarer en øvelse jeg har jobbet for lenge – DA vil jeg heller skryte litt av meg selv! Trening er oppturer, nedturer, mestringsfølelse, sinne, glede og variasjon – og det er akkurat den variasjonen jeg har forelsket meg i.

Gårsdagens fullkroppsøkt ;
1.
Rumensk markløft 10 x 3
Stående roing 10 x 3
Stående skulderpress med vektskive 10 x 3
2.
Duck walk 20 x 2
Hiptrust med vektskive 10 x 3
Goblet squat 10 x 3
Bulgarsk utfall med egen kroppsvekt 8 x 3
3.
Dips på benk 10 x 3
Planken 1 min x 3
Chrunches 10 x 3

Q:Hva er din favoritt øvelse på trening?

2 kommentarer

2 thoughts on ““Hva slags styrkeprogram brukte du for å gå ned i vekt?”

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.