Livet skjer.

Categories Hverdagen

God morgen fineste ♥​ Nå har jeg savnet dere.
Jeg har ingen spesiell unnskyldning å komme med, annet enn at livet skjer og jeg har måtte prioritere. Studiet er inne i en intensiv periode med mye innleveringer og forelesninger. I tillegg har vi fått utdelt årets første eksamen! Det er en hjemmeeksamen, som skal leveres om rett over ei uke. Wææ dette er faktisk veldig spennende!! Som dere skjønner har jeg brukt mye tid på skolen de siste ukene, og kommer nok til å gjøre det en god stund fremover også. Jeg hadde nesten glemt hvordan eksamensperioden føles på kroppen. Den er hard, føles umulig, meningsløs og alt man tenker på er å gi opp. Samtidig vet jeg hvor deilig følelsen av å gjennomføre er. Heldigvis! Så det er motivasjonen. Den dagen jeg leverer siste eksamen og kan reise hjem til familien for å feire jul. (Gud det kribler i magen bare av å skrive den setningen!!). Den dagen skal jeg være  stolt av meg selv. Men for at jeg skal få den gode følelsen av mestring, må jeg jobbe hardt her og nå. Og dèt er det jeg gjør. Hver eneste dag. Ikke tenke, bare gjøre og gjennomføre. En ting av gangen. 

I dag er det torsdag, og jeg skal snart på skolen. Planen for dagen er dobbel forelesning, for så å dra rett på tre visninger, også hjem å sove. Haha det er faktisk livet mitt oppsummert for tiden. Dagene flyr og jeg jobber hardt for å henge med. Jeg har to mål for denne uka;

1. Jeg skal møte opp på alle forelesningene på skolen, og prioritere skolearbeid og eksamen.
 2. Jeg skal ha funnet leilighet innen uka er over.
 

Til de av dere som ikke vet, har jeg bodd midlertidig siden jeg flyttet til Oslo i August. Jeg fant ingen leilighet da jeg skulle flytte hit, og var så heldig å få bo billig på rommet til ei som er på utveksling. Nå nærmer det seg utflyttningsdato, og jeg har rett over ei uke på meg til å finne noe nytt. #småstressa. De siste ukene har jeg derfor flydd rundt på visninger, og inn mellom forelesninger, gruppearbeid, eksamensjobbing, jobbsøking, trening, og livet generelt- blir det fort litt mye. Jeg tror jeg har vært på 20 forskjellige visninger de siste ukene. Haha så nå er jeg greit lei kan du si. Heldigvis er dette midlertidig, og innen uka er omme SKAL jeg ha et sted å bo. Da kan jeg slappe av og fokusere på eksamen og meg selv. Det blir godt. Kryss fingrene for meg folkens! Jeg lover å oppdatere dere

Ellers har det egentlig ikke skjedd så mye spennende. Hverdagen i Oslo er fortsatt veldig fin, til tross for at det begynner å bli himla kaldt!! Jeg sover med bukse, langermet genser, sokker, ullteppe, og varmeovnen på fullt. Er det normalt..? Haha nå skal det sies at jeg èr, alltid har vært, og alltid kommer til å være verdens største frysepinne. Forrige helg var jeg forresten ute på byen en tur, for første gang siden juni. Det var veldig veldig gøy! Målet var egentlig bare å danse med jentene mine. Og det man trygt si vi gjorde. Tror vi danset i tre timer i strekk, for gud så trøtt og sliten jeg var i beina dagen etter. Bestemor Marie er jo vandt til å legge seg etter Skal Vi Danse på lørdagskvelden, så det å være ute på byen til klokka halv fire på natta, kjennes på kroppen for å si det sånn! #Marygårutavkomfortsonen. Det var verdt det da, en litt annerledels og fin lørdagskveld. 

♥​

Men nå må jeg kommer meg i gang med dagen. Next up: school. Ha en fin torsdag fineste dere. Bare to dager til helg nå, dette klarer vi!! Hey ho let`s go. 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Livet skjer.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.