20 Questions

Categories Hverdagen

1. Hva er dine morgenrutiner?
Haha, det tror jeg de fleste som leser bloggen min har fått med seg.. Jeg funker dårlig uten ro på morgenen. Jeg elsker å våkne tidlig, og våkner nesten alltid av meg selv mellom 06 og 07 på morgenkvisten. Jeg står opp, tar på meg tøffene og setter på kaffen, går på badet og vasker ansiktet- og starter på havregrøten. Koker havregrøt og plasserer meg godt til rette i senga, slår på God Morgen Norge, og kooooser meg i et par timer. Stress på morgenen funker ikke for meg!
 

2. Skumle filmer eller happy endings?
Skumle filmer! Jeg elsker skrekkfilmer – det er faktisk min favoritt film sjanger. 

3. Hva gjør deg glad?
Åh det er mye. Tid med familien. Tid alene. Foto, redigering og fint lys. Fredagsfølelsen. Maia. Mestringsfølelse. Trening. Aktivitet. Nøtter. Sol lys. Kaffe. Skinnjakke-vær. Ferie. Bar asfalt. Nytt treningstøy. Nye klær generelt. Brun hud. Sommer hjemme på brygga. Frukt. Musikk. osv osv osv…

4. Hva gjør jeg trist?
Det motsatte av alt over + urettferdighet, dårlige mennesker og mobbing. 

5. Hva gleder du deg til?
Jeg gleder meg helt sinnsjukt mye til sommeren. Jeg har sagt det før, men jeg kan si det tusenvis av ganger til; jeg er født i feil land. Ellers gleder jeg meg til mandag, for da skal jeg ha en ekstra fin start på uka sammen med ei venninne (kommer tilbake til hva vi skal senere)! Jeg gleder meg til å se hva fremtiden gir meg, til alt jeg skal lære fremover, til å bli bedre kjent med meg selv, til å spise masse god mat og oppleve verden, til å møte Maia igjen idag, til å tilbringe tid sammen med familien min ikveld, og til å møte ei venninne jeg ikke har sett på lenge, på cafè om et par timer til. Jeg har masse fint å glede meg over, og selvom det ikke alltid er så lett å fokusere på disse fine tingene, så er det absolutt nødvendig i blandt. Jeg er glad jeg har blogg, så jeg kan skrive ned ting som dette. 

6. Hva er ditt beste treningstips?
Mitt beste treningstips hvis jeg måtte velge kun ett, er faktisk å finne en form for aktivitet du syntes er gøy å holde på med. Det er så trist å se alle som prøver og prøver å holde denne såkalte “treningsmotivasjonen” oppe, og drar seg ned på treningssenteret dag etter dag, løfter litt vekter, løper litt på mølla, og drar hjem igjen – mer umotivert enn da de kom. Folkens, det handler om å gi kroppen bevegelse, gjøre kroppen og hodet ditt glad, og FÅ energi og overskudd – ikke det motsatte! Dem som tvinger seg selv på trening fordi de tror de må, oppnår sjeldent de resultatene de ønsker. Både fordi de har altfor høye krav til seg selv, i forhold til motivasjon og viljestyrke- men også fordi de egentlig har gitt opp før de har begynt. Åh, jeg kunne skrevet så mye om dette – men for å oppsummere; finn en form for aktivitet du liker å holde på med, som gir kroppen din bevegelse, utfordring, energi overskudd og glede! 

7. Hvordan ser du for deg livet ditt om 5 år?
Hver gang jeg svarer på dette spørsmålet på bloggen, har jeg svart at helt det samme. “Jeg håper jeg er tryggere i meg selv, og vet mer hva jeg vil og hva jeg skal”. Jeg skulle til å skrive det samme, men vil endre litt denne gangen. Om 5 år tror jeg at jeg er på god vei videre i riktig retning. Jeg håper jeg er et sted jeg trives og har det bra, sammen med de jeg trives og har det bra med. Jeg håper bloggen går bra, at jeg fortsatt å skriver, og at noen fortsatt gidder å lese. Jeg håper jeg driver mer seriøst med foto, og at trening fortsatt gir meg like mye. Men mest av alt, håper jeg at smilet og følelsene inni meg er gode, ekte og smittende. Jeg håper jeg er den beste utgaven av meg selv – på godt å vondt. 

8. Hvis du måtte velge ett produkt, hva ville det vært?
Skin Food fra Weleda. Jeg leste om den på bloggen til Anniken Jørgensen, og har vært avhengig siden. Den er tykk og gir huden all den fuktighet den trenger. Etter jeg begynte å bruke denne på morgen og kveld, og under sminken – sitter sminken mye lengre, og jeg slipper oljete hud osv. Den er helt naturlig og veldig bra for huden også. Jeg bruker min hovedsaklig til annsiktet, men den kan også brukes andre steder på kroppen, hvor du er litt ekstra tørr eller trenger fukt. 

9. Hvor mange tatoveringer har du?
2 små. Et kors på håndleddet, og en diamant bak øret. Vil ha flere, og planlegger faktisk flere så fort jeg får råd.

10. Hva hadde du gjort om du vant mange millioner kr i morgen? 
Kjøpt meg leilighet i LA og flyttet på dagen. 

11. Hva er din favoritt drikke? 
Zeroh-saft med Pineapple smak. Og Pepsi max da, ofc!

12. Hvilken film/ spill ville du helst levd i? 
Åj hmm.. Jeg er jo verdens dårligste på å se på film, men kanskje en Disney film..? Disney har så utrolig mange idylliske scener i filmene sine, hvor jeg alltid ender opp med å drømme meg bort. Pocahontas for eksempel? Den virkelige verden skulle absolutt vært mer som Disney. 

13. Hva var det beste og værste faget ditt på skolen?
De værste var matte, gym og naturfag (strøk nesten i alle tre). Det beste var norsk og diverse praktiske fag. Jeg er absolutt best når jeg kan gjøre ting praktisk! 

14. Hva bruker du litt for mye tid på? 
Blogg, foto, redigering og instagram. Det gjør meg ingenting, fordi jeg elsker det og det er en av mine største lidenskaper – men jeg skulle jo kanskje ønske det gav meg noe å leve av. Samtidig gjør jeg det for min egen del, og for alle dere som leser, sender meldinger og skriver kommentarer  til meg – og det er absolutt grunn nok til å fortsette etter min mening. 

15. Hvilke små ting gjør dagen din litt bedre? 
Kaffe, ro, stillhet, sol, god mat, fine bilder, adrenalin, trening, jobb, bevegelse, familie, positiv feedback, venner, lys og genuint gode mennesker. 

16. Hvordan slapper du av etter en lang dag på jobb? 
Det beste jeg vet etter en lang dag på jobb, er å ta på joggebuksa, lage meg noe god mat, sette meg i senga, dra frem maccen og redigere bilder, lese blogger, bli inspirert, se på youtubere eller scrolle på Pinterest. Da koser jeg meg med goood samvittighet. 

17. Hva er det mest irriterende spørsmålet noen kan stille deg? 
“Når skal du ta lappen?”

18. Hvordan var livet ditt for 1 år siden? 
Heeelt annerledes enn i dag i hvert fall! For et år siden bodde jeg hjemme hos foreldrene mine sammen med lillesøster, det var snøstorm ute, og jeg stresset hver eneste dag for å ta bussen frem og tilbake til trening i Kristiansand. Jeg søkte jobb, gikk på kurs og hadde ennå en drøm om å få jobbe i Elixia, bli PT og studere trening- noe jeg for øvrig trodde var helt uoppnåelig, haha! Så feil kan en ta, gitt! Så siden i fjor på denne tiden, har jeg nådd de målene jeg gikk å drømte om. Jeg fikk jobb på Elixia, startet på PT utdannelsen, bestod alle eksamener, fikk jobb som PT og jobber nå med trening på fulltid. Det er sykt å tenke på.. Egentlig er jeg dritstolt, og burde absolutt minne meg selv på slike ting som dette litt oftere kjenner jeg. Jeg kan hvis jeg vil, og det kan du også! 

19. Favoritt snacks? 
Yoghurtnøtter, candyking og sørlandschips. Gud, jeg klaaaaarer ikke stoppe!

20. Har du drevet med noen sport? 
Ja, jeg spilte faktisk håndball fra 5-7 klasse! Så gikk jeg på turn da jeg var mindre, men det har jeg vell ikke akkurat så mye utbytte av den dag idag! haha..

Håper dette er noe dere syntes var litt gøy – og legg gjerne igjen en kommentar i kommentarfeltet, det setter jeg veldig stor pris på ♥

Q: Noe du ikke viste? Eller noe mer du lurer på?

6 kommentarer

6 thoughts on “20 Questions

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.