Surprise!!

Categories Mat

S U R P R I S E ! ! !  Der kom det søren meg et innlegg til før kvelden gitt, inspirasjon-overdose kanskje..? Godt mulig, for jeg måtte rett og slett bare vise dere den sjukt deilige kveldsmaten jeg nettopp spiste. Altså, havrepannekaker med banansmak og topping, kan faktisk ikke beskrives med ord – det er bare heelt mmmh! Ja, jeg skjønner det kan høres litt stusselig ut å lage så mye oppstyr ut av et par havregryn, litt vann og et egg, men altså – det er såå verdt det.

Disse pannekakene smaker ikke bare superdigg, men de er også sjukt enkle (og billig) å lage. Havregryn kan brukes til så mye, så det er vell noe de fleste har stående allerede. Egg er også greit å ha tilgjengelig, de er fulle av proteiner og sies å være noe av det sunneste man kan spise. Banan er kjempebillig og supert å ha med seg i baggen hvis energinivået synker i løpet av dagen – og der har du faktisk hele oppskriften! Jeg spiser disse pannekakene flere ganger i uka og pleier å variere litt med topping, ingredienser osv. Det som er så fint med basisoppskriften, er at du faktisk har alle muligheter til å utvide den akkurat slik du selv ønsker. Erstatt bananen med et eple, tilsett litt sjokoladepulver i røren, rør inn en ts kanel, bruk bær, tilsett peanøttsmør, lag med flere egg, erstatt vann med melk eller mos gresskar og lag tidenes halloweenpannekaker til helgen! Masse muligheter – hvordan ser din favorittoppskrift ut?



( ca 3 stk ) ;
 1 dl havregryn
 1 egg
1/2 banan
+ litt vann for å tynne ut røra



 

 

24 kommentarer

24 thoughts on “Surprise!!

  1. Prøv ut denne oppskiften! supergode med litt sukkerfritt syltetøy på 😀
    2 egg
    2 store spiseskjeer med cottagecheese
    4 spiseskjeer med havregryn
    1/2 ts kanel
    Jeg pleier å mikse alt i 30 sek med en stavmikser først for å få en jevnere røre! Dette er en grunnoppskrift så du kan tilsette søtning etter hva du liker som feks. banan 🙂 Metter gjør de også!

  2. Prøv ut denne oppskiften! supergode med litt sukkerfritt syltetøy på 😃
    2 egg
    2 store spiseskjeer med cottagecheese
    4 spiseskjeer med havregryn
    1/2 ts kanel
    Jeg pleier å mikse alt i 30 sek med en stavmikser først for å få en jevnere røre! Dette er en grunnoppskrift så du kan tilsette søtning etter hva du liker som feks. banan 😊 Metter gjør de også!

  3. Prøv ut denne oppskiften! supergode med litt sukkerfritt syltetøy på 😃
    2 egg
    2 store spiseskjeer med cottagecheese
    4 spiseskjeer med havregryn
    1/2 ts kanel
    Jeg pleier å mikse alt i 30 sek med en stavmikser først for å få en jevnere røre! Dette er en grunnoppskrift så du kan tilsette søtning etter hva du liker som feks. banan 😊 Metter gjør de også!

  4. Prøv ut denne oppskiften! supergode med litt sukkerfritt syltetøy på 😃
    2 egg
    2 store spiseskjeer med cottagecheese
    4 spiseskjeer med havregryn
    1/2 ts kanel
    Jeg pleier å mikse alt i 30 sek med en stavmikser først for å få en jevnere røre! Dette er en grunnoppskrift så du kan tilsette søtning etter hva du liker som feks. banan 😊 Metter gjør de også!

  5. kristina: Ååh det hørtes godt ut, det skal jeg absolutt teste ut 😃 Tusen takk for tipset!

  6. kristina: Ååh det hørtes godt ut, det skal jeg absolutt teste ut 😃 Tusen takk for tipset!

  7. kristina: Ååh det hørtes godt ut, det skal jeg absolutt teste ut 😃 Tusen takk for tipset!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.