Last Updated:

Påsketanker, eksamen & antrekk

Categories Tanker og meninger

God morgen engler. Hva skjer med det uttrykket, spør du? Jeg vet ikke, synes bare det er litt fint. Vi er vell alle engler, eller hva? Påsken er over og hverdagen er i gang. Jeg er tilbake i Oslo, “hjemme” fra hytta, i gang med eksamen igjen. I går var det akkurat èn uke til innlevering. Nest siste eksamen før sommerferie, det er en god følelse. Flere enn meg som egentlig bare ville stoppe tiden og forbli i påsken en liten stund til? Påsken er en fin høytid synes jeg. Det er som verden stopper opp og folk finner litt tilbake til seg selv. Eller? Vi bruker mye tid med familie og venner, gjør ting vi ellers ikke “har tid” til, går lange turer ute i naturen, trener og beveger kroppen, mediterer, puster, spiser god mat, koser oss og bare er. Jeg synes det er fint, litt inspirerende liksom. Jeg tror vi trenger påskeferien, skikkelig.

Jeg var som sagt på hytta med familie. Hver gang jeg er der, vil jeg bare bli der for alltid. Så deilig er det faktisk. Hva jeg gjorde? Jeg leste bok, satt ute i sola, gikk turer i skogen med hundene, brukte tid med familien, spiste god mat, spilt spill, reflektert, pustet og bare var meg. Faan vad fint altså!! Men nå er det hverdag, eksamen, storbyliv og (heldigvis) sol og vår-vær. Fint det også, på sin måte. Eller, jeg skal gjøre det fint. Prøve i hvert fall.

Ønsker dere en fin onsdag, engler.

2 kommentarer

2 thoughts on “Påsketanker, eksamen & antrekk

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.