Last Updated:

Julekvelden

Categories Mote

God jul fineste dere❣️Gårskvelden var fin, rolig og akkurat slik jeg liker den best. Vi feiret julekvelden hjemme i år siden mamma jobbet halve kvelden. All ære og takknemlighet til dem som bruker julekvelden sin på jobb eller sammen med dem som trenger det litt ekstra. Er det en ting jeg vil gjøre i løpet av livet, er det nettopp det. Meg, pappa og lillesøster pyntet huset og laget mat. I år droppet vi Askepott og gikk for Reisen Til Julestjernen istedet. Den er så fin! Undervurdert film. Kun gode følelser og fine barndomsminner. Skikkelig julestemning rett og slett. Julemorgen gikk så altfor fort. Det gjør den vell egentlig alltid. Vi tok med hundene ut i sola for en liten gåtur, før jeg fikk julete-besøk av ei venninne. Det var så koselig. Håper det blir en slags ny tradisjon.

Vi spiser hjemmefisket torsk på julaften her hos oss. Ekte sørlandstradisjon rett og slett. Det er noe spesielt med juletorsken, aldri smaker torsk bedre enn på selveste julaften. Det er rart det der. Riskrem med rød saus og mandel til dessert. Finnes det egentlig noe bedre? Etter maten åpnet vi litt pakker, spiste julekaker og godis, hoppet i pysjen og brukte resten av kvelden på spill og film. En fin, stille og koselig julaften med tre mennesker som betyr hele verden for meg. Jeg er så heldig som fikk bruke kvelden med akkurat dem, for det skal man ikke ta forgitt. En god følelse av takknemlighet i kroppen. Jeg håper dere også hadde en fin kveld i går, uansett hva en “fin kveld” betyr for deg. For det er faktisk det viktigste. Ikke hva alle andre gjorde- eventuelt hva det så ut som de gjorde. Ikke bruk så mye tid på det. Spis og kos deg med dem som står deg nærmest, bli med på det du har lyst til, slapp av de dagene det frister mest, smil, le og vis kjærlighet.  Bruk romjula på å skape minner du husker som gode. Hva enn det er for deg.

I dag skal jeg slappe av, gå en tur, spise god mat, lese en bok jeg fikk i går og nyte roen. Plutselig sitter jeg på bussen hjem til Oslo og gjør meg klar for nytt semester. Tida flyr. Husk å vær tilstede nå og gi kropp og sjel mulighet til å lade. Det er SÅ viktig. Nå skal jeg legge bort dataen og se på Charlie og Sjokoladefabrikken med lillesøster. Slenger med et par bilder i kjole fra gårsdagen. Den kjolen ble byttet ut med pysj greit fort for å si det sånn, haha! Men det er vell sånn det skal være, eller hva? Stor juleklem fra meg, med ønske om en fiiin tirsdag ❣️


Q: Hadde du en fin kveld i går?

2 kommentarer

2 thoughts on “Julekvelden

  1. Gårsdagen ble brukt på jobb i 12 timer og en to timers kjøretur hjem på kvelden. Så romjula skal nytes med familien

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.