Last Updated:

Å leve er en fulltidsjobb

Categories Mat

Det er lørdag morgen og jeg ligger fortsatt i sengen. Jeg har spist opp frokosten, drukket kaffekoppen, og ligger egentlig bare å koser meg under den varme dyna. Det er jo iskaldt alle andre stedet i Oslo om dagen, og da frister dyna litt ekstra. Ellers skjer det mye, men ikke så mye nytt. Jeg jobber med å henge med på skolen, er midt i foto-eksamen og begynner så smått å kjenne på de såkalte eksamensnervene. Heldigvis går det alltid bra til slutt, det vet jeg jo. Jeg vil bare bli ferdig og reise hjem til jul. 

 “You often feel tired, not because you`ve done too much, but because you`ve done too little of what sparks a light in you”. Den traff meg as. Vi tar livet for seriøst. Vi jobber for hardt for ting som egentlig ikke gir oss en eneste positiv følelse. Er du klar over hvilke prioriteringer du gjør i løpet av en dag, og hvorfor du velger å prioritere som du gjør? Når var sist du spurte deg selv viktige spørsmål? Når var sist du satte av tid til noe som utelukkende gav deg positiv energi, fordi du selv ville akkurat det akkurat da? Er gode venner og nær familie en prioritering du bør sette høyere opp på lista? Å leve er en fulltidsjobb. Vi har en mulighet, ett liv. I løpe av det livet bruker vi i gjennomsnitt 26 år på sove, ca 4 år på å se ned i telefonen, og ca 50 år på jobb. Hvor sjukt er det å tenke på? Livet er kort, skjørt og kan til tider føles vanskelig. Men. Midt oppi alt dette er det veldig mye fint også. Vi må bare velge å se det. 

Processed with VSCO with dog1 preset

Favoritt vin og Unge Lovende. Bare to små lørdagstips rett fra hjertet mitt til dere. Jeg fant nettopp ut at sesong 4 av Unge Lovende har kommet ut. Har dere sett det? Hvis ikke synes jeg dere skal bruke lørdagen deres på det. Hvis dere ikke har andre planer da. Det er verdt tiden, SÅ bra liksom. Og hvis dere skal ut å nye litt drikke, danse, lage middag med venner, familie eller kjæreste, eller bare være alene og nyte kvelden med candy og tv- ta dere et glass doppio passo. Min favoritt rødvin. Den skal jeg kjøpe meg i jula og kose meg med. Jeg drikker generelt lite alkohol, men et glass rødvin for kosens skyld gjør meg virkelig glad. Har du en favoritt vin å anbefale meg? Jeg er ikke så glad i hvitvin (fikk avsmak etter drikkeleker i russetida hehe ung og dum). Skriv i kommentarfeltet, jeg trenger ekstra gode rødvinstips. 

Favoritt kombinasjon. Dette MÅ dere prøve. Lunsjsalat med alt av grønnsaker, tunfisk, røde linser, hvitløk, mais, avokado, kesam, kesjup, hvitløk, chillipepper & koriander. Og kanskje viktigst: ha alltid et par fullkornsknekkebrød eller grove brødskiver ved siden av! Legg et ekstra lag avokado på brødet, legg på lunsjsalaten og topp med litt ekstra salt og pepper. Gode gud. Jeg vil også anbefale dere å kjøpe karamell-teen til Lipton og blande den med 50/50 havremelk og varmt vann. Livets drikk, jeg lover dere. Der var lørdagslunsjen i boks, eller hva? Let me know. 

 

Processed with VSCO with a10 preset

 

Processed with VSCO with 5 preset

Håper dere får en fantastisk fin lørdag. Hvis den ikke er fin nå, gjør den fin. 

2 kommentarer

2 thoughts on “Å leve er en fulltidsjobb

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.