Favoritt trenings ….

Categories Trening/helse

… Økt : 
Jeg tror det må bli høyrep på overkroppen. Jeg elsker å trene høyrep, supersett, trisett, sirkeløkter osv, og syntes faktisk det er ordentlig gøy! Da koser jeg meg skikkelig på trening. Overkropp, og da spesielt rygg og skuldre- er jo som mange av dere også vet, en stor favoritt hos meg. Så de dagene jeg får ei skikkelig råå høyrep-økt på overkroppen, føler jeg meg skikkelig bra. Ellers er jeg veldig fan av fullkropp også, og da spesielt nå om sommeren hvor jeg ikke får trent like mye som jeg pleier. Ei god fullkroppsøkt gir meg alltid god`følelsen etterpå. Og det er jo nettopp den jeg trener for! 

… Merke : 
Kan jeg si tre..? Haha, for jeg velger Nike, Adidas og Reebook. I tillegg er jeg veldig fan av tightsene til Gymshark, og kunne gjerne tenkt meg flere av dem. Så må jeg bare få lov til å si at jeg syntes Puma også har kommet med masse kult i det siste!! Noen som er enige? Har virkelig lyst på et par av de skoene, og kanskje en fresh hoodie fra Puma altså! 

Processed with VSCO with a4 preset

… Tilskudd :
Helt ærlig, er jeg ikke veldig fan av hverken kosttilskudd, eller andre såkalte “prestasjonsfremmende” tilskudd. Det eneste som faktisk kan dra nytte av seg, er Omega 3 om du ikke spiser fisk 2-3 ganger i uken, og PWO om du trenger et ekstra kick på trening. Resten kan du egentlig bare droppe, og heller starte med å spise vanlig, ren, god, næringsrik mat. De fleste av oss, trenger overhode ikke tilskudd av hverken vitaminer, aminosyrer, eller andre rare ting folk stapper i seg. Det samme gjelder “boost for ekstra fettforbrenning” type tabletter. Bare dropp det, vær så grei! Kroppen sier ifra om den trenger ekstra tilskudd, og gjør den ikke det- går tablettene bare rett igjennom. Jepp, det blir som å hive pengene i do (bokstavlig talt). 

… Tips :
Tren for det indre (selvfølelse, god helse, utfordre deg selv å bli bedre), og ikke bruk det ytre (utseendet) som motivasjon.
Og, tren fordi du har lyst, ikke fordi du må. 
 

Processed with VSCO with a4 preset

… Mat : 
Er det noe som heter treningsmat..? I så fall velger jeg søtpotetpizza, kyllingsalat, acaibowl, grovbrød med kyllingpålegg, ost og paprika, og havregrøt med sjokoladeprotein og bær. NAM!

… Drikke : 
HEAT BCAA, Blueberry taste. Den er så sjukt god at jeg faktisk kunne drukket den hele tiden. Må passe på litt der ja, blir fort veldig mye koffein..! 
 

Processed with VSCO with a4 preset

… Sang : 
Alan Walker feat. Julie Bergan- Ignite. Flere enn meg som får helt sjuuukt boost av den sangen der? Jeg får lyst til å bryte ut i full dans midt på treningssenteret liksom! Da hadde nok vektløftergutta fått seg en støkk ja, eheh. 

... inspirasjon :
Åj det er mange det. Jeg blir egentlig bare helt sjukt inspirert av de rundt meg! Vennene mine som trener, lillesøsteren min, alle de nydelige jentene på Inspojentene (snapchat), og generelt bare de jeg følger på Instagram og blogg! 

Processed with VSCO with a4 preset

… Blogger :
Det må bli Maren Erdvik og Pia Seeberg. De er to av mine største inspirasjonskilder, både når det kommer til trening- men også i forhold til fremtidig jobb, mål, drømmer og syn på trening og helse. To helt råe damer altså!!

… Instagramkonto :
Åh det er så altfor mange bra treningskontoer der ute, og jeg følger SÅ SINNSYKT mange flinke jenter og gutter som inspirerer meg hver eneste dag. Akkurat nå for tiden, blir jeg veldig inspirert av Julie Visnes & Hanna Öberg. Julie viser realiteten og er bare helt sykt humørspreder, mens Hanna inspirerer med nye øvelser, fakta og lærdom. Jeg trenger litt av begge! 

Processed with VSCO with a4 preset

… Youtuber :
Her er det også helt sjukt mange flinke. Æææ altfor vanskelig å velge..!! Jeg legger ved link til de jeg ser mest på: 
Hanna Öberg, Pia Seeberg, Funkygine, Christine Kamphaug, Kathrine Moen, Yoga with Adriene, Treningsfrue

… Hjelpemiddel : 
Minibands. Helt klart minibands!! Jeg går ikke fra en eneste trening (nesten) uten å ha brukt strikkene mine på en eller annen måte. Jeg bruker dem hovedsaklig til oppvarming, men også i visse øvelser for bedre kontakt osv. Jeg bruker dem også hjemme, om jeg ønsker å kjøre ei lita treningsøkt med egen kroppsvekt for eksempel! Disse er helt geniale, og absolutt noe alle burde skaffe seg som er interessert i trening. 

. . . . . . 

Q: Har du noen av de samme favorittene som meg? Eventuelt noen anbefalinger å komme med? 
 

1 kommentar

1 thought on “Favoritt trenings ….

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.