Enkelt, billig, sunt og digg

Categories Mat

Jepp, jeg snakker om lumpepizza!
Jeg blir faktisk aldri lei, og grunnen til det er at det man kan variere på en million forskjellige måter. Gårsdagens variant ble jeg faktisk skikkelig fornøyd med, da den ble helt perfekt stekt! Den ble liksom hverken brent i kantene, eller for lys- skjønner? Nok skryt. Det digge med lumpepizza er ikke bare at det smaker utrolig godt – neida, det er billig, næringsrikt og enkelt i tillegg! Det er også suuper “restemat”, bare du har en lumpepakke i skapet, kan du hive på det meste i kjøleskapet og mixe og trixe som du selv vil. Under her, var jeg foreksempel hjemme hos familien og måtte lage pizza med det som stod i kjøleskapet. Jeg endte da opp med en pakke kyllingkjøttdeig fra frysen, ketchup i bunnen, paprika, agurk, tomat, mais, løk og ost på toppen – og selvfølgelig avokado, rømme og enda litt med ketchup ved siden av. Åhh det var sååå diigg, dere aner ikke!!

OG; det som er så deilig, er at man nesten alltid får rester! Jeg bruker sjeldent opp hele grønnsaken, osten eller lumpepakka – noe som gjør at jeg enkelt kan lage meg et par raske middager til, uten å måtte kjøpe nye ingredienser. Billig og greit for meg som er student og bor alene. Jeg har vell nevnt det et par ganger før, men jeg pleier å veksle mellom kylling, karbonadedeig, tunfisk, hamburgerrygg, skinke og bønner. Samtidig bruker jeg forskjellige typer grønnsaker, og lager også bunnen med havregryn og egg når jeg har litt bedre tid. Mulighetene er mange, så her må dere bare bruke fantasien og lage deres favorittpizza. NYT


DU TRENGER: 1 pakke lumper, Ketchup, kyllingkjøttdeig, tomat, agurk, paprika, mais, løk, ost, lett rømme, avokado.
(Stekes midt i ovnen på 200c, ca 10-12 min)

 

Q: Hva er din favoritt-lumpepizza?

3 kommentarer

3 thoughts on “Enkelt, billig, sunt og digg

  1. Spiste også lumpepizza i går, så utrolig godt 🙂 Favoritten er nok med tacosaus og kethup i bunnen, toppet med skinke, rester av tacokjøtt, mais, rødløk, cherrytomat, paprika og ost 🙂

  2. Kan du legge ut oppskrift på brødet du la ut på instastoryen idag? Såg sjukt godt ut! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.