Sunn og proteinrik sjokoladeis

Categories Mat

Okei, vi må snakke om denne isen – for jeg kan faktisk ærlig si at jeg syntes denne smaker bedre enn vanlig sjokoladeis (…og det er ganske sykt å si, for en isoman som meg). Da jeg hadde besøk av lillesøster på fredag, måtte jeg bare dele denne smaksopplevelsen med henne – og hun elsket det like mye som meg. Vi satt der begge to og bare gruet oss til skåla var tom.. Haha, kortvarig glede ass – men jesus christ så digg det var!!!

Det beste av alt er at denne isen er stapp full av proteiner og kan like gjerne nytes midt i uka som en lørdagskveld. Det eneste man må tenke på er tid. Den skal stå et par timer i frysen, så pass på å lage den på formiddagen, om den skal nytes som kveldskos. Jeg fikk dessverre ikke tatt så fine bilder av resultatet, da det var blitt mørkt når vi skulle spise den, men jeg bestemte meg for å dele oppskriften likevell og håpe på at dere prøver selv. Dette er en sånn dessert som ikke kan beskrives, fotograferes eller forklares – den må rett og slett bare smakes. Her kommer oppskriften;

Du trenger :
1 Propud med sjokoladesmak
1 banan
1 scoop proteinpulver med sjokoladesmak fra Nutramino (kan sløyfes)
1 fersk Mango (eller annen frukt)


Slik gjør du :
Mix sammen en propud, banan og proteinpulver i en smoothiemaskin/mixer i 3-5 minutter, til røren en “smooth og litt fluffy”. Hell røren i en skål og sett i frysen. La den stå et par timer til hvertfall toppen er frossen. Topp med oppkuttet frukt, sirup, sjokoladesaus eller varme bær.
Åhh, dere kommer til å elske det!!

 

Q: Var dette noe som fristet?

3 kommentarer

3 thoughts on “Sunn og proteinrik sjokoladeis

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.