Kjære 2017…

Categories Hverdagen

…Klokka er 00.00. Rakettene fyker, champanjen sprettes. Kyss, klem, smil og latter. Glade mennesker i kjole og dress. Alt er fint – du er på ditt lykkeligste. Nyt det!
 

Imorgen er det nyttårsaften og 2017 står for tur. Den siste tiden har jeg tenkt mye på hva 2016 har gitt meg, hva jeg har gjort og hva jeg har lært i løpet av det siste året. Ved første tankekast, kom det mye negative tanker og følelser opp. 2016 har virkelig satt meg på prøve, utfordret meg på alle mulige måter og prøvd å knekke meg ved enhver anledning – det er hvertfall slik det føles. Men, hvis jeg tenker en gang til, og denne gangen med en litt annen vinkling, har 2016 gitt meg ekstremt mye lærdom også! 2016 har har lært meg å takle situasjoner jeg aldri trodde jeg skulle havne i. Jeg har forstått hvor velsignet jeg er som har så gode venner og familie rundt meg. Jeg har forstått hva som virkelig betyr noe, og hva man faktisk bare må gi litt faen i. Jeg har lært meg å gi litt faen og jeg har lært meg å sette pris på. 2016 er året jeg har lært hva som gjør meg glad, hva jeg vil bruke tid på og hva som drar meg ned. Jeg vet mer om meg selv enn noen gang – og det er vell ganske kult å si? 2016 har virkelig satt meg på prøve, og jeg har sett det værste i meg selv – men for å forstå hva som er bra, må man ha følt på det vonde. Kjære 2016, nå er du snart borte for godt. Du har vært til god hjelp på veien, men nå trenger jeg deg ikke mer. Jeg er klar for nytt år, ny start og nye muligheter. Kjære 2017, jeg skal vise deg alt jeg har lært.


Q: Hva har 2016 lært deg?
 

4 kommentarer

4 thoughts on “Kjære 2017…

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.