Denne julefilmen må du se!

Categories Hverdagen

Wææ, imorgen er det 1.desember folkens!! Noen andre enn meg som nesten ikke kan tro det? Etterhvert som man blir eldre, blir liksom Desember mer og mer viktig. Julaften er jo selvfølgelig et høydepunkt, men jeg må ærlig innrømme at desember-kosen og det å gå rundt å glede seg til ting – er minst like fint. Imorgen begynner julekalenderne på tv, jeg skal åpne første luke i den nydelig pakkekalenderen som jeg fikk av bestevenninnen min, og jeg skal til Oslo! Æææ, jeg elsker desember.

Så, over til gårsdagen – for igår var nemlig meg og min skjønne bestevenninne Adine, på kino for å se Snekker Andersen og Julenissen. Helt siden filmen begynte å gå som reklame på tv-skjermen, har vi planlagt å dra og se den på kino – noe jeg er utrolig glad for at vi gjorde. For en nydelig fin film, da gitt! Selvom det nesten bare var oss og kidsa og kinosalen, koste jeg meg glugg ihjel og nøyt hvert sekund. Jeg har jo vokst opp med Snekker Andersen-historien på julaften og har sett tegningene, historien og den gammeldagse filmen, hvert eneste år så lenge jeg kan huske. Det som var så fint med den nyere versjonen, var at den gamle Alf Prøysen historien, fortsatt var den samme. Det var gjort utrolig lite endringer i historien, og man kjente liksom igjen alle personene, situasjonene og den behagelige forteller-stemmen i bakgrunnen. Skuespillerne var fantastisk flinke, omgivelsene var nydelige og stemningen gav meg skikkelig barndomsminner. Jeg må innrømme at jeg satt med tårer i øynene et par ganger i løpet av filmen, da jeg fikk skikkelig flash-back til all gleden og spenningen rundt julaften da jeg selv var liten. Dette er en film jeg virkelig annbefaler folk i alle aldre å se – for den er virkelig utrolig fin.

Q: Har du sett filmen?
 

4 kommentarer

4 thoughts on “Denne julefilmen må du se!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.