Adiós Barcelona!

Categories Reise

Heiii mine venner <3 
 Da var jeg hjemme fra ferie. Hvordan har dere det om dagen? Flere som koser seg i sola, og nyter sommerværet? Det håper jeg. Jeg kom hjem fra ferie klokka 03.30 i går natt, etter en himla lang reise med mye forsinkelser og venting. Jeg fikk sovet godt ut i natt, og føler meg heldigvis mye bedre idag enn jeg gjorde  igår. Ferie tar på gitt!! Men etter ei SÅ utrolig fin uke på ferie, er det absolutt verdt litt underskudd på søvnen. Barcelona har gitt meg masse fine minner, litt sol, nye opplevelser, lærdom, god mat og drikke, mange fine øyeblikk, latter, gøy og feriestemning. Litt av alt, rett og slett.
Takk for en nydelig ferietur, Mariam. Adiós Barcelona. Hei Norge, hverdag og sommer2018. 

Dere kjenner meg. Jeg har egentlig en million bilder jeg vil vise dere… Så vi får starte med et lite utdrag. Enjoy! 

Processed with VSCO with a5 preset

# Her var livet så bekymringsløst og fint. Et øyeblikk som er verdt å lagre.
 

# Strand, saltvann, sand, solskinn, mennesker, hav, palmer, båtliv, musikk, liv, latter, god stemning. 

# Favorittaktivitet på ferie: gå tur, og se så mye som mulig på veien. Vi har gått så utrolig mye, sett så mye fint, og opplevd mye av Barcelona på beina. Jeg elsker spansk arkitektur, og har virkelig fått øynene opp for vakre bygninger. Det er så mye fint, både gammelt og nytt, og jeg syntes spanjolene er spesielt gode på å samle på alt som er gammelt og verdifullt. Her har Norge noe å lære, som bare river og river, og bygger og bygger. Min mening. 

Processed with VSCO with av8 preset

# Finnes det noe bedre enn en iskald cola zero, ferdig oppkuttet frisk frukt, og strålende sol på stranda..? Da er livet veldig fint, etter min mening! 



# Pokebowl er min nye favoritt-rett. Her med ris, laks, mango, avokado, løk, champinjong, chiaseeds, sprøløk og soyasaus. Jeg trenger ikke si mer, bare se og nyt. 

# Her bodde vi. Eller, dette var utsikten til den lille, vakre, typisk spanske, bakgården utenfor leiligheten. Vi bodde hos en spansk familie på tre, noe som gav oss et slags innblikk og forståelse for hvordan livet i Barcelona faktisk er. Ganske annerledes enn Norge, men ganske fint også. En ny opplevelse og erfaring jeg er glad jeg kan ta med meg videre. 

Processed with VSCO with 6 preset

# Fruktmarkedet som ligger i en av sidegatene i La Rambla. Her har jeg vært en gang før, og kan gjerne dra igjen og igjen og igjen. Det er så mye å se på, så mye å smake på, så mye å hente inspirasjon fra. SÅ fint. Anbefales!

# Frokosten vi spiste første dagen etter vi kom frem. Vi fant dette nydelige lille stedet, i en sidegate i byen – og jeg falt pladask. Det var mye organisk, ren og sunn mat, samtidig som det var laget veldig “instavennlig” om det gir noen mening? På menyen stod alt fra friske salater, til smoothiebowls, poke bowls, quinoa retter, smoothies, juice, frokostretter osv.. Jeg bestilte også verdens beste ananas-juice, som var helt ferskpresset og clean. Et sted etter min smak med andre ord! Jeg tror jeg kunne spist alt som stod på den menyen. Anbefales! 

Processed with VSCO with 6 preset

# Vet det er mye matbilder her, men er ikke det litt av gleden med ferie a? Tapas er jo kjent i Spania, og vi spiste SÅ mye digg tapas. Her hadde vi for eksempel hummus, oliven, kylling, grønnsaker, potetfries, med mer. Tapas står nok hjertet mitt ennå nærmere etter denne turen, og skal absolutt lages masse av i sommer. (Dama i bakgrunnen var også fornøyd med maten, ser det ut som). Dette er forresten verdens fineste reisepartner. Loveu <3 

# Vi var på sightseeing den ene dagen hvor været var litt ekstra dårlig, og fikk sett mye av Barcelonas mest kjente byggverk. Fotballstadion, Olympiastadion og La Segrada Familia, er kanskje noen av de mest kjente turistattraksjonene. Noen av dere som har sett? Og ja, etter sigtseeing dro vi i en park for å spise verdens beste is. Det hvite er 100% ren og frossen kokkos!! Det er noe av det beste jeg har smakt liksom. På toppen var det jordbær. En fin avslutning på en fin dag! 

Processed with VSCO with av8 preset

# Helårskroppen blir bare bedre og bedre for hvert år jeg klarer å gi mer og mer faen. Er ikke det litt rart? At alt egentlig bare sitter i hodet, men at vi lar det gå utover kroppen vår? Vi straffer kroppen for hva hodet tenker om oss selv. Hmm, noe å tenke på. Følelsen er det som betyr noe, og akkurat her- hadde jeg det veldig veldig fint, og glemte egentlig litt bort å vurdere meg selv fra topp til tå. 
 


Q: Har noen av dere vært i Barcelona? 

1 kommentar

1 thought on “Adiós Barcelona!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.