Intervall-utfordring!

Categories Trening/helse

Noen som er våkne og klare for å starte dagen med en aldri så liten lørdagsintervall? sa verdens mest irriterende menneske noengang. Nei vet dere, dette kan faktisk alle klare – nemlig fordi du bestemmer tempoet helt selv. Om du ikke er vandt med intervalltrening, er litt redd for å feile eller ikke klare å fullføre? Sett deg ET mål; å gjennomføre. Uansett tid, hastighet, eller hva enn – skal du gjennomføre alle etappene. Det som er så fint med tredemølle er at den kan stilles på! Still opp, ned, frem og tilbake så mye du vil, så lenge du ikke går av mølla før du er ferdig. Går du hele intervallen, har du fortsatt gitt kroppen mosjon, du har vært aktiv, du har prøvd, gått ut av komfortsonen din, og du har satt deg et utgangspunkt. Alle mennesker har ulikt utgangspunkt med ulike forutsetninger for å lykkes – på alle områder i livet egentlig! Det eneste vi har til felles, er muligheten til å bli bedre! Sant? Sett deg et oppnåelig mål, gjennomfør målet ditt – og kjenn den fantastiske følelsen av mestring i etterkant. Jeg lover deg, det er såå verdt det! Og by the way – full forståelse for å utsette økta til mandag, heheh 😉 

God oppvarming: 
10 min rask gange med 5 – 10% incline
10 min rolig jogg med 1,5 – 2,5 % incline

Pyramideintervall: 
1-2-3-4-3-2-1 min, med 1 min aktiv hvile mellom hver intervall. Still gjerne incline litt opp og ned, men gjerne ikke under 2% for å unngå skader i knær, spesielt! 

Altså: 
Du løper 1 min, har pause i 1 min. 
Du løper 2 min, har pause 1 min. 
Du løper 3 min, har pause 1 min. 
Du løper 4 min, har pause 1 min.
Du løper 3 min, har pause 1 min.
Du løper 2 min, har pause 1 min.
Du løper 1 min, har pause 1 min. 
– Så starter du på nedtrapping. 

Nedtrapping: 
10 min rolig jogg -> rask gange -> rolig gange. 

Øreproppene jeg bruker når jeg løper intervall, heter“VASA BLÅ” – og dem finner du HER
Bruk rabattkode sudio_marievigebo for 15% rabatt på alle produkter på Sudio.com

// ANONSE

Q: Tar du utfordringen?

2 kommentarer

2 thoughts on “Intervall-utfordring!

  1. This is really interesting, You are a very skilled blogger.
    I’ve joined your feed and look forward to seeking
    more of your fantastic post. Also, I have shared your web site in my social networks!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.